Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

MapN tocmai a semnat un contract de peste 200 de milioane de euro cu IVECO pentru livrarea a 900 de camioane militare, o parte a unei achiziții mult mai mari, care implică 3.200 de unități și aproape 800 de milioane de euro. Contractul are implicat un procent de offset, adică ca parte din banii cheltuiți de statul român să se întoarcă în economie. Anul trecut, discuțiile erau de un procent de 30% – derivat din asamblarea locală a unor unități. Acum însă, ministrul Apărării Nicolae Ciucă supralicitează și vorbește de 80%. Într-un interviu pentru Ora Armatei, ministrul susține că 600 din 900 de camioane vor fi făcute aici, în România, într-o unitate aleasă însă de IVECO.

„Din elementele de angajament ale furnizorului pot să menţionez că, începând cu cel de-al 301-lea camion, acestea se vor produce în România. Unde anume – este decizia furnizorului împreună cu structura responsabilă din Ministerul Economiei, şi anume Oficiul de Compensare a Achiziţiilor de Tehnică Specială, şi aceasta urmează să se concretizeze într-o decizie, sperăm noi, cât mai curând posibil. Nu este vorba de speranţa noastră, ci este vorba de obligativitatea din contract pentru că, încă o dată, cel de-al 301-lea mijloc auto trebuie să fie integrat în România”, spune ministrul Apărării.

Ciucă mai precizează că cele 642 de camioane care ar urma să fie asamblate local ar însemna 80% din valoarea contractului – „în baza contractului de offset, 80 la sută din valoarea contractului fără TVA trebuie să se întoarcă în economia naţională”, dar nu detaliază.

Practic, nu avem cum să știm cum anume asamblarea locală a 2/3 dintre camioane ar însemna ca aproape 200 de milioane de euro, din 216 milioane, să fie contribuție în economia românească. Pare extrem de greu de realizat așa ceva, cu atât mai mult cu cât vorbim doar de asamblare, așa că spusele ministrului sunt deocamdată, fără alte detalii expuse, doar vorbe. Cu atât mai mult cu cât IVECO ar avea posibilitatea ca și asambalrea să se facă într- o unitate proprie, astfel încât aproape toți banii să rămână în ograda proprie.

Integral pe Cotidianul