Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

A trecut vremea când românul lua cu asalt Occidentul, căutând un loc de muncă prin Germania, Spania sau Italia. În prezent, Slovacia este noul „El Dorado” din Uniunea Europeană, ţara spre care gonesc acum compatrioţii noştri.

Sunt oficial 8000 de conaţionali care locuiesc fie în Bratislava, fie în celelalte oraşe ale Slovaciei, dar numărul lor este într-o continuă creştere, de la an la an. Românii lucrează în aproape toate domeniile, îi întâlneşti şi în construcţii, şi în IT. Mulţi dintre ei sunt şi patroni, respectabili oameni de afaceri care s-au integrat perfect în comunitatea slovacă. Unii şi-au deschis restaurante şi baruri, alţii au firme de transport sau realizează profit din afaceri imobiliare.

Spre deosebire de fostele state comuniste, Slovacia a înţeles că poziţionarea geografică îi conferă un avantaj, iar costul forţei de muncă trebuie scos în evidenţă pe piaţa comunitară. Ceea ce autorităţile au şi făcut, de aici şi invazia companiilor străine. În prezent, sunt sute de firme din Vest care şi-au deschis reprezentanţe în Bratislava, mai cu seamă în domeniul auto. De altfel, 40% din industria ţării se învârte în jurul pieţei auto, care asigură locuri de muncă pentru 250.000 de oameni. Ca să vă faceţi o idee: Volkswagen, Peugeot-Citroen, Kia Motos şi Jaguar-Land Rover au fabrici în Slovacia!

Integral pe Gândul