Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Partidul Național Liberal și-a construit campania electorală pentru al doilea tur al alegerilor prezidențiale, mizând pe o prezență uriașă la votul de duminică. Inclusiv candidatul Klaus Iohannis arăta, la sfârșitul săptămânii trecute, că vrea să câștige alegerile cu un scor zdrobitor. Însă, conform unor surse politice, datele unui sondaj intern de opinie comandat de PNL arată că lucrurile nu stau deloc așa cum și-ar dori, scrie Jurnalul.ro.

Respectiva cercetare sociologică internă arată că vom avea de-a face cu un tur doi unde prezența la urne va fi foarte scăzută, iar Klaus Iohannis, chiar dacă ar conduce detașat această campanie, nu reușește să atragă de partea lui alegărorii care au votat, în turul I, cu alți candidați care nu s-au calificat mai departe.

Prezență scăzută la votul de duminică
Datele evaluează o prezență de maximum 48 de procente, iar o parte semnificativă a acestei realități o reprezintă demobilizarea electoratului USR-PLUS. Doar jumătate din cele 14 procente de alegători ai acestei alianțe au declarat că vor vota și în turul al doilea, fapt ce se regăsește și în rândul votanților PMP. De asemenea, sondajul identifică o uriașă lipsă de apetit pentru vot și în străinătate.

Înainte de primirea acestor date, liberalii sperau să obțină, pentru candidatul Klaus Iohannis, un scor de 70% din sufragii, în timp ce PSD ar lupta pentru a depăși un scor cu cifra 4 în față.