Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Avocatul Poporului, Renate Weber, a emis o serie de recomandări pentru creșterea gradului de siguranță a participanților la trafic, printre care se numără și montarea de radare fixe în zonele intens circulate. Totodată, instituția recomandă introducerea în programa școlară a educației rutiere.

„Avocatul Poporului solicită autorităților competente, prin Recomandări, să ia măsuri urgente pentru creșterea siguranței participanților la trafic. Urmare a apariției unor statistici potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulație grave, Avocatul Poporului a emis o serie de Recomandări autorităților centrale, în care solicită măsuri urgente în vederea creșterii gradului de siguranță a participanților la trafic. Dorind să analizeze cauzele acestor accidente grave, inițial Avocatul Poporului a solicitat lămuriri Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Companiei Naționale de Căi Ferate ’’CFR’’ S.A., dar răspunsurile oferite nu au avut darul de a clarifica modul concret în care aceste autorități își propun să combată fenomenul accidentelor rutiere”, se arată într-un comunicat de presă remis Mediafax.

Printre recomandările Avocatului Poporului se numără montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă.

„ În cadrul Recomandărilor emise, Avocatul Poporului solicită Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne și Inspectoratului General al Poliției Române să aibă în vedere, între altele, montarea de parapeți în zonele abrupte; repararea urgentă a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor și viaductelor aflate în stare de degradare; montarea de separatoare de sens, în special în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari; montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi; dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil; identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent”, transmite instituția.

Integral pe Cotidianul



Comentarii

Gică Doamna Renate Weber! Încă de la început vreau să vă mulțumesc pentru grija profundă și continuă pe care o manifestați față se semenii dumneavoastră. În această funcție, pe care o meritați fără tăgadă, dumneavoastră veți realiza multe lucruri frumoase. Criticii dumneavoastră vor fierbe în mediocritatea lor, dar nu vor îndrăzni să vă atace față-n față. Să vă de Dumnezeu sănătate și multe realizări.

17 septembrie 2019 9:12

Uta si orientate invers,si montate sub fusta,cretinie damboviteana !!Uite pe ce ia panarama asta morman de banet !!??

17 septembrie 2019 5:24

Cert e că madam Renate Weber asta e o idioată monumentală și o cretină magnifică. Adică nu mai putea de grija ca poliția de la circulație să nu-și poată amplasa radarele unde vor agenții ei. Radarele fixe pot fi bune, dar cele mobile pot detecta mult mai bine încălcări ale legislației rutiere precum și viteza excesivă. Obligarea amplasării radarelor fixe e o prostie și o imbecilitate, problema e că se pot face compromisuri, anume să existe indicatoare rutiere care să atenționeze șoferii că zona respectivă e controlată de radar, sau să atenționeze șoferii pe autostradă că zona respectivă e controlată de radar aerian din elicoptere. Dar o o prostie mare interzicerea utilizării de radare mobile pe vehicule de poliție nemarcate, dar care vehicule au posibilitatea semnalizării luminoase și sonore ca și mașinile de poliție marcate, pentru că numărul celor care calcă legile circulației va crește. Dar în România, poliția circulație te amendează dacă depășești viteza maximă admisă cu 1 km pe oră sau cu 2 Km pe oră, ceea ce e o absurditate. Uite de exemplu, într-o țară nord-americană, marja de amendă se aplică numai dacă șoferul depășește viteza maximă admisă cu minin 16 Km pe oră, dar amenda se aplică numai în cazul în care acel șofer depășește viteza maximă admisă cu 20 de km pe oră. Deci toleranța de la viteza maximă admisă e între 16 și 20 de km peste viteza maximă admisă legală, intervenind și amenda și depunctarea șoferului respectiv. Iar dacă șoferul respectiv depășește 20 de puncte sancționate de către poliția circulație, acel șofer e sancționat cu suspendarea carnetului de șofer între 6 luni sau 1 an de zile, depinzând de graviditatea încălcării legistației rutiere de către acel șofer. Păi nu e mai bine așa?

16 septembrie 2019 22:23

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.