Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva, de 22 de km, este gata și, săptămâna viitoare, luni sau marți, va fi dat în folosință. „Lotul 4, după cum ştiţi, este finalizat, s-a făcut recepţia şi, ce este cel mai important de menţionat, săptămâna viitoare, cel târziu marţi, va fi dat în trafic”, a spus şeful de la Transporturi. Întrebat cum se va da în folosinţă lotul 4, având în vedere că descărcarea este pe lotul 3, ministrul a spus „categoric vor fi preluate bretelele. Nu există nicio problemă, nicio neconformitate până la bretelele de la nodul Ilia. Deci se poate da în trafic acest tronson (lotul 4 – n.r.)”. Inițial, s-a intenționat ca loturile 3 și 4 de pe Lugooj-Deva, care însumează 43 de km. să fie date în folosință în aceeași zi însă reprezentanții Transporturilor nu au fost de acord cu lucrarea făcută de constructorul spaniol de la lotul 3.

”M-am deplasat pe loturile autostrăzii Lugoj-Deva unde am constatat două lucruri: un lot care arată foarte bine – o bijuterie inginerească având în vedere celebrul “deal al liliecilor”, construit de către o firmă românească și un lot care a fost construit de către o firmă străină care a înțeles să muncească sau mai bine zis: să nu muncească și să nu respecte prevederile contractuale.
Ceea ce n-au înțeles cei de la Lotul 3 este faptul că statul român nu mai tolerează lucrări de mântuială sau nefinalizate și că nu mai acceptă nicio abatere de la condițiile contractuale. Comisia de specialiști și consultantul au constatat că nu sunt întrunite condițiile pentru recepția lucrărilor, la lotul 3 Lugoj-Deva, cu toate că antreprenorul a fost avertizat încă din luna iunie 2019, în cadrul celor 2 inspecții tehnice prin care li s-au adus la cunoștință neconformitățile și lucrările rămase de executat. Având în vedere solicitările comisiei de recepție, dar și faptul că specialiștii au dat un termen pentru remedierea lucrărilor (10 zile), dacă după acest termen acestea nu sunt finalizate, CNAIR va execută lucrările rămase, va solicită rezilierea contractului și executarea garanției de bună execuție. Totodată o să le emită și certificatul negativ constatator, să vedem dacă le convine. Trebuie dat un semnal că așa nu se mai poate. Nu accept niciun “șantaj moral” pe banii românilor și nu fac rabat de la condițiile de calitate a lucrărilor. Constructorii ori muncesc, așa cum și-au asumat când au venit la licitații, ori pleacă acasă. Dacă n-au înțeles că acest mandat l-am dedicat vizitelor pe șantierele de infrastructură, e rău pentru ei și pentru toți constructorii care nu au înțeles sau nu vor să înțeleagă.

Integral pe Cotidianul