Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat intenția instituției pe care o conduce de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice și finanțarea integrală a proiectului din fonduri guvernamentale. Este a patra oară când avem un eșec la autostrada prin munți prin PPP, după problemele din 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015. Ideea PPP a fost intens promovată de către Liviu Dragnea și Darius Vâlcov, în dauna fondurilor europene. Ei au fost aspru criticați în spațiul public că prin acest PPP se încearcă acordarea de contracte preferențiale care să ocolească rigurozitatea procedurilor impuse de Comisia Europeană. ”După cum știți, autostrada Comarnic Brașov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Birocrația este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor și, pentru a trece de toate acest obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede din fonduri guvernamentale”, a anunțat Viorica Dăncilă. Asocierea la care se referă șeful Executivului este China Communications Construction Company LTD (China) și Makyol (Turcia).

Integral pe Cotidianul