Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat în dezbatere publică un proiect de normă privind aprobarea fuziunii ori divizării asigurătorilor/reasiguratorilor, arată portalul 1asig.ro. Conform prevederilor din document, societățile rezultate vor trebui autorizate de către ASF înainte de a-și începe activitatea.

În ceea ce privește fuziunea, ASF aprobă procesul dacă se îndeplinesc cumulativ mai multe condiții: operațiunea de fuziune implică realizarea transferului de portofoliu conform prevederilor legale, asigurătorul/ reasigurătorul rezultat va dispune de marjă de solvabilitate prevăzută la art. 16 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, asigurătorul/ reasigurătorul rezultat va deține coeficientul de lichiditate în conformitate cu legislația în vigoare, s-a achitat în contul ASF o taxa de transfer de portofoliu reprezentând 50% din cuantumul taxei de autorizare

Similar, ASF aprobă divizarea asigurătorilor/ reasigurătorilor dacă entitățile rezultate după divizare vor dispune de marjă de solvabilitate necesară, asigurătorul/ reasigurătorul rezultat va deține coeficientul de lichiditate în conformitate cu legislația în vigoare; asigurătorii/ reasigurătorii care realizează divizarea trebuie să aibă plătită taxa de funcționare în conformitate cu art. 13 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, precum și a contribuției la Fondul de garantare, având ca dată de referință data încheierii proiectului de divizare, s-a achitat în contul Autorității de Supraveghere Financiară o taxa de autorizare de transfer de portofoliu, reprezentând 50% din cuantumul taxei de autorizare

Aspecte transfrontaliere

În cazul în care se realizează o fuziune/ divizare între un asigurător/ reasigurător persoană juridică română și un asigurător/ reasigurător cu sediul social pe teritoriul statelor membre, iar sediul social al asigurătorului/ reasigurătorului absorbant sau nou-înființat va fi în România, acesta este obligat să obțină autorizația de funcționare după ce autoritatea competență a statului membru de origine al asigurătorului/ reasigurătorului absorbit și-a transmis acordul, împreună cu confirmarea că acesta îndeplinește condițiile de solvabilitate.

Dacă se realizează o fuziune/ divizare între un asigurător/ reasigurător persoană juridică română și un asigurător/ reasigurător cu sediul social pe teritoriul statelor membre, iar sediul social al asigurătorului/ reasigurătorului absorbant sau nou-înființat va fi în teritoriul statelor membre, Autoritatea de Supraveghere Financiară va transmite acordul, împreună cu confirmarea că asigurătorul/ reasigurătorul persoană juridică română îndeplinește condițiile de solvabilitate, autorității competențe a statului membru pe teritoriul căruia asigurătorul/ reasigurătorul nou-înființat își va avea sediul social.

Relația cu clienții

În cazul în care asigurătorii/ reasigurătorii care fuzionează sau se divid au în portofoliu contracte de asigurare de răspundere civilă pentru pagube produse terților prin accidente de autovehicule, asigurătorul/ reasigurătorul absorbit sau asigurătorii/ reasigurătorii nou-înființați trebuie să informeze asigurații asupra reprezen­tanțelor de despăgubire.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.