Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

Un accesoriu inventat şi realizat la Braşov îşi propune să reinventeze felul în care sunt iluminate bicicletele. Un inginer şi un antreprenor pasionaţi de biciclete vor să salveze vieţi cu invenţia lor ­- LUMMA.

Totul a plecat de la o întrebare aparent firească: maşinile şi bicicletele îşi împart strada în toate oraşele lumii. Totuşi, de ce maşinile au două faruri, iar bicicletele doar unul?

Principala cauză a accidentelor ce implică biciclişti este lipsa vizibilităţii.
Plecând de la aceste două idei, Octavian şi Ciprian au inventat LUMMA. Proiectul încorporează tehnologii ultra­compacte de iluminare şi ignoră complet designul convenţional al luminilor de bicicletă.LUMMA este un sistem de lumini 360°, integrat complet în manşoanele bicicletei. Fiecare dintre cele două manşoane are o lumină albă cu rol de far, o lumină roşie pentru stop şi un laser roşu ce delimitează spaţiul pe care îl ocupă bicicleta.

Nu una, nu două, ci trei lumini la fiecare capăt al ghidonului.Luminile albe luminează drumul şi marchează de la distanţă limitele bicicletei. Luminile roşii au scop de a delimita din spate lăţimea ghidonului (care reprezintă lăţimea maximă a bicicletei şi a biciclistului). Iar laserele delimitează spaţiul ocupat, pentru participanţii la trafic aflaţi aproape de ciclist.

În acest fel, LUMMA formează un contur de lumină vizibil din orice unghi. Tehnologia a fost patentată de cei doi sub numele de Outlight şi reprezintă viitorul în materie de siguranţă pe bicicletă.
Prototipul LUMMA a fost dezvoltat încă din martie 2015 şi a fost trimis pentru testare unor personalităţi din lumea ciclismului şi prieteni din ţări europene. Sistemul de lumini a trecut chiar şi cele mai riguroase teste, inclusiv în ţări cu legislaţie strictă, precum Danemarca şi Norvegia.

Luminile LUMMA sunt reîncărcabile, graţie unui port microUSB. Bateriile de tip Li­Ion au o autonomie de aproximativ 5 săptămâni, în condiţii de utilizare zilnică. Produsul a ajuns la stadiul final de dezvoltare şi va fi lansat printr­-o campanie internaţională de crowdfunding. Octavian şi Ciprian speră că vor putea începe producţia în masă şi livrarea în întreaga lume. Cu cât mai repede, cu atât mai sigur pentru toți bicicliștii și… colegii lor de trafic.