Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

12 ianuarie 2016: Documentarul Mâncarea Viitorului va avea premiera în exclusivitate la BBC Earth pe data de 14 ianuarie, de la ora 23:00 şi le va prezenta telespectatorilor viitorul fascinant al alimentelor: de pe câmp, prin culoarele magazinelor, până la mesele noastre. Prezentat de comediantul irlandez Dara O Briain, noul documentar va dezvălui tehnologii de ultimă oră care vor avea un impact în ferme, supermarketuri, bucătării şi restaurante din întreaga lume, transformând modul în care cultivăm, cumpărăm şi consumăm alimentele.
În primul episod, Dara vizitează Thanet Earth – ferma de înaltă tehnologie din Kent, Marea Britanie, în care se cultivă milioane de fructe şi legume pe tot parcursul anului – toate acestea fără niciun fel de sol. Dara O Briain se întalneşte cu echipa tehnică din spatele acestei ferme unde totul este controlat până la cel mai mic detaliu: lumina, temperatura şi chiar insectele.
Dara se îndreaptă mai apoi către Texas unde în urma celor cinci ani de secetă s-a ajuns la folosirea unei tehnici numită „însămânţarea norilor”: mai exact eliberarea din avion a unei mici cantităţi de chimicale pentru a produce ploaie, destul cât să alimenteze un oraş de dimensiunea San Francisco. De asemenea, Dara experimentează aşa numitele gusturi digitale, livrate printr-un receptor al limbii.
Starul Michelin, chef Angela Hartnett întâlneşte oamenii de ştiinţă din bucătăriile armatei Statelor Unite care creează mâncare rezistentă trecerii timpului, o alimentaţie care poate deţine secretul ce va duce la sfârşitul termenelor de valabilitate. Angela testează de asemenea şi tigaia vorbitoare care promite a fi ajutorul unei mese perfecte de fiecare dată.
La rândul său, Chris Bavin se află la o fermă din Australia unde fermierii au fost deja înlocuiţi cu roboţi, de la cei care au grijă de vaci, pană la dronele care supraveghează atent culturile. Chris încearcă ulterior o pastilă compusă din alge marine care ar putea opri corpul uman din a absorbi o parte din grăsimi. Determinat să testeze această pastilă, Chris adună un grup de şoferi de tir cu o dietă bogată în grăsimi pentru a vedea dacă pastila chiar poate funcţiona şi dacă rezultatele sale vor fi cu adevărat uimitoare.
Expertul în tehnologie, Dr Shini Somara vizitează restaurantele de înaltă tehnologie din Shanghai pentru a vedea chelnerii-robot în acţiune şi pentru a se bucura de experienţa multi-senzorială de a mânca, unde absolut tot ce vezi, miroşi, auzi şi guşti este controlat de restaurant. De asemenea, Shini va investiga dacă „fructul de pădure miraculos” aşa numitul “miracle berry” se ridică la aşteptări – poate trasforma cu adevărat cele mai acre arome în ceva delicios de dulce?
Populaţia poate fi în creştere, dar acest documentar dezvăluie soluţii ingenioase pentru a asigura viitorul micului dejun, al prânzului şi al cinei.


***





Pentru mai multe informații, vă rugăm să îl contactați pe:

Bogdan Grigoraș
Responsabil Comunicare pentru BBC Worldwide în România
bogdan.grigoras@eventures.ro

Despre BBC Worldwide
BBC Worldwide este principala divizie comercială a British Broadcasting Corporation (BBC). Viziunea sa este de a crește brand-urile, publicurile, încasările și reputația BBC în lume. Acest lucru este atins prin investițiile în continut și prin comercializarea și difuzarea acestuia de către BBC la nivel global, în acord cu standardele și valorile BBC. De asemenea, businessul promovează la nivel global creativitatea britanică.

În 2014/2015, BBC Worldwide a generat profituri de 138,6 milioane de lire sterline, vânzări de 1.001,8 milioane și a returnat un număr-record de 226,5 milioane de lire sterline către BBC. Pentru informații detaliate cu privire la performanța BBC, vă rugăm vizitați:
http://www.bbcworldwide.com/annualreview
bbcworldwide.com
twitter.com/bbcwpress

Despre BBC Earth
BBC EARTH este un brand factual global care își propune să inspire publicul din Marea Britanie și din întreaga lume cu peisaje, povești și personaje incredibile din lumea naturii. Din punct de vedere comercial și internațional, brand-ul este gestionat de BBC Worldwide, divizia comercială a BBC. Încă de la lansare, brand-ul s-a dezvoltat prin mai multe platforme de televiziune, evenimente live, social media, atracții turistice, lansări și proiecții în cinematografe și online pe BBC.com. Din 2015, brand-ul BBC EARTH va lansa la nivel internațional o serie de programe noi, menite să-i ofere publicului conținut factual premium.