Antena3.ro Antena3
Prima pagina Arhiva Inscriere presa Contact
  Luni, 22 aprilie 2019, 07:41 ennlfrdeites
Presa de la a - z | Nationala | Locala | Regionala | Diaspora | Internationala | Comunicate | Evenimente | Forum | Link-uri utile | Abonare newsletter | Bilete de avion |
 
Baia Mare : Linii de troleibuz extinse
Miercuri, 13 ianuarie 2010 Sursa: Glasul Maramuresului Autor: Cristian DONCA
Recomanda:

Sursa foto: Glasul Maramuresului

Societate

Politice
Transportul în comun din Baia Mare se modernizează, încetul cu încetul, de la un an la altul. Parcul de autobuze și troleibuze al SC Urbis Baia Mare se întinerește continuu, iar confortul din mijloacele de transport crește simțitor. Cu o "infuzie" de încă 20 de autobuze, standardul transportului urban de persoane din municipiul Baia Mare s-ar ridica la cel european.

Până la alinierea la standardele europene, este încă o cale destul de lungă, însă, cu eforturi susținute (inclusiv financiare) din partea autoritățillor locale, se poate atinge și acest deziderat. Administrația publică locală are obligația de a se implica mai activ în acest sector, transportul în comun de călători fiind un serviciu public, chiar dacă nu este unul rentabil sub aspectul bugetului local. În puține locuri din Europa se poate vorbi despre un transport în comun profitabil, în majoritatea localităților europene fiind vorba despre un domeniu de activitate subvenționat aproape integral.

• 69 de autovehicule în total

Dacă situația este mulțumitoare în ceea ce privește troleibuzele, sub aspectul autobuzelor lucrurile stau altfel. Ar mai fi necesară o "infuzie" de 20 de mijloace de transport, conform spuselor directorului Dumitru Robaș: "Ne-ar mai trebui cam 20 de autobuze, ca să scăpăm de cele non-Euro". Momentan, în parcul SC Urbis există 69 de autobuze, dintre care doar jumătate respectă cel puțin normele de poluare Euro 1. Un număr de 26 de autobuze (20 de Mercedesuri și 6 Karosa) dintre acestea a fost cumpărat din fabrică, restul parcului fiind compus din "second-handuri" și din câteva mijloace de transport de producție indigenă. Conducerea SC Urbis a comunicat Primăriei și Consiliului Local faptul că ar mai fi nevoie de aproximativ 20 de noi autobuze (fie și mai vechi) în parcul firmei de transport urban de persoane, cu scopul ca în bugetul local pe anul în curs să se prevadă fonduri și pentru investiții în achiziția de autobuze.

• 12 troleibuze pe linia 51

Autoritățile băimărene încearcă, în limita bugetului local auster, să subvenționeze transportul în comun de călători din municipiul reședință de județ. Din puținul fond pe care anul trecut l-au repartizat Urbisului, s-a reușit achiziția a cinci troleibuze second-hand. Chiar dacă vechimea acestora depășește 20 de ani, confortul interior și starea tehnică a troleibuzelor sunt mai mult decât mulțumitoare. Astfel, numărul troleibuzelor din parcul SC Urbis a ajuns la 12. Celelalte șapte troleibuze sunt tot la mâna a doua cumpărate, însă și acestea se prezintă la un nivel calitativ mulțumitor. "Prin cumpărarea celor 5 troleibuze s-a rezolvat problema transportului în comun ecologic. La ora actuală, transportul în comun cu troleibuze este la un nivel acceptabil", declară Dumitru Robaș, directorul general al SC Urbis Baia Mare.

• Troleibuze în Hatvan

Până să se pronunțe asupra solicitărilor Urbis pe planul cumpărării de autobuze, aleșii urbei au aprobat documentația tehnico-economică și studiul de fezabilitate pentru lucrarea "Îmbunătățirea transportului urban prin extinderea rețelei de troleibuz și a structurii aferente în Baia Mare - Cartierul Vasile Alecsandri". Este vorba despre un proiect de extindere a liniei de troleibuz din Baia Mare, pentru ca transportul în comun ecologic să fie introdus și în cartierul Vasile Alecsandri. Conform acestora, ar urma să se construiască 5,1 km (cale dublă de rețea de troleibuz, în plus la cei 11 km dus-întors, cât măsoară acum linia de troleibuz nr. 51). Lucrările cu realizarea căilor de rulare, amenajarea stației de redresare și a celei electrice de transformare de redresare, precum și cu celelalte activități colaterale s-ar întinde pe durata a 21 de luni, conform documentelor. Valoarea totală a investiției s-ar ridica la 15,8 milioane lei noi.
Ca proiectare, lucrarea este începută. Abia după aprobarea bugetului vom putea vorbi despre termene de începere și de finalizare a investiției. Ca lucrare, se poate executa rapid. Mai greu este cu obținerea banilor", declară directorul general al SC Urbis Baia Mare.

• Istoria troleibuzelor în oraș începe în ’96

Planul autorităților locale de extindere a transportului în comun cu troleibuze nu se oprește la cartierul Vasile Alecsandri.
Administrația publică băimăreană vrea ca transportul urban ecologic să fie extins și pe alte rute, deservite în prezent cu autobuze. În discuție se află, în primul rând, cartierul Săsar, zonă care momentan este străbătută de linia de autobuz 3/11. Apoi, s-ar dori să se renunțe și la transportul interurban cu autobuze de pe linia 8 (Gară - Baia-Sprie) în favoarea troleibuzelor. Rămâne de văzut care va fi cea de-a treia linie de troleibuz din Baia Mare, după cea din cartierul Vasile Alecsandri. Transportul în comun cu troleibuze a fost introdus în Baia Mare în anul 1996, pentru ca în 2006 să se prelungească linia de troleibuz de la Gara CFR până după stația Petrom de pe bulevardul București.

(P) Jucarii:
Vehicule electrice, Biciclete si Triciclete, Masinute cu pedale
Casute copii, Spatii de joaca, Leagane, Topogane si Balansoare

Vizualizari: vezi articolele editiei din Glasul Maramuresului comenteaza acest articol
Articolul nu exista
Merita citit?
[DA][NU]
Stiri:   Economice | Politice | Externe | Sport | Societate | Editoriale | Cultura&Media | Sci&Tech | Monden | Locale | Republica Moldova
Inside Communication