Antena3.ro Antena3
Prima pagina Arhiva Inscriere presa Contact
  Luni, 24 iunie 2019, 11:45 ennlfrdeites
Presa de la a - z | Nationala | Locala | Regionala | Diaspora | Internationala | Comunicate | Evenimente | Forum | Link-uri utile | Abonare newsletter | Bilete de avion |
 
"Surprize, surprize", povestea unui mare succes de televiziune
Vineri, 15 februarie 2008 Sursa: Adevarul Autor: Ioana Mirica, Andreea Lupu
Recomanda:
Sport

Cultura&Media
TVR-ul a pierdut brandul care i-a adus cea mai mare audiență din istorie.

De-a lungul a nouă ani, emisiunea moderată de Andreea Marin a fost lider incontestabil de audiență. Conform statisticilor, în ultimii doi ani s-a înregistrat o scădere semnificativă a ratingului, motiv pentru TVR să excludă definitiv formatul din grilă.

Valentin Nicolau, fost președinte director general SRTv pe vremea când emisiunea se afla la primul sezon, nu ezită să afirme că audiențele scăzute din ultimii doi ani au fost cauzate de „managementul defectuos" și „incompetent" al TVR-ului, și nu formatul. „Lazarov este un profesionist care știe să își facă treaba".

Audiență-record în 2002

Programul a atins de-a lungul celor nouă ani de existență câteva puncte semnificative de audiență, fiind una dintre cele mai de succes emisiuni, nu doar a televiziunii publice, ci de pe întreaga piață de televiziune. Conform realizatorului emisiunii, Valeriu Lazarov, „Surprize, surprize" a atins în 1999 un rating maxim de 35%, iar anul următor acest punct a fost depășit.

În ediția din 26 februarie 2000, emisiunea a avut un rating de 35,7%. Succesul a continuat și în următorii ani: formatul nou, implicarea directă a telespectatorilor au prins la public. Ediția din 23 martie 2002 a avut un rating de 36,1%, iar cea de pe 13 septembrie a avut o audiență-record de 41,1%.

Ultimii doi ani de emisiune au înregistrat scăderi: audiența programelor nu a trecut în 2007 de 30%. Cu toate astea, „Surprize, Surprize" (ediția din 13 ianuarie 2007) a ocupat în 2007 locul al doilea în topul audiențelor, cu un rating de 12,9% (1.378.000 de telespectatori pe minut), după „Revanșa starurilor".

Un format tv „obosit"

Televiziunea Națională a ieșit la atac imediat după con­fe­rința de presă făcută de Lazarov zilele trecute și a afirmat că emisiunea „Surprize, surprize" degaja un aer „obosit" și că în prezent se află în negocieri cu Andreea Marin Bănică pentru un alt format de emisiune.

Prin intermediul biroului de presă al TVR-ului, Andreea Marin Bănică, cea care a moderat emisiunea timp de nouă ani, a ținut să trimită un comunicat prin care mărturisea că pentru ea este momentul unei mari schimbări. Zâna a refuzat să facă public ceva din viitoarele proiecte profesionale, motivând că nu îi place să vorbească despre „planuri nefinisate".

Emisiunea a prins în țări latine

În România, emisiunea s-a bucurat de foarte mult succes, la fel ca și în alte țări cu sânge „latin". În țările nordice, formatul nu a prins de niciun fel, iar în Franța, emisiunea a fost scoasă din grilă la numai câteva luni după prima ediție.

Toată documentația la un caz care urma să fie prezentat într-o ediție era făcută de redactorii „Surprizelor" și fiecare cuprindea aproape 10 pagini, cu o poveste completă despre viața celui surprins. Cazurile erau împărțite în trei categorii: COT (cele cotidiene, însemnând cadouri și excursii oferite spectatorilor), REN (celebrele reîntâlniri între rude de gradul I și II care nu s-au mai văzut de foarte mulți ani, sau cupluri de îndrăgostiți care trăiesc la distanță) și FAN (în care fani înfocați ai unui artist erau aduși în platoul de filmare și erau puși față în față cu idolul lor).

Zilnic, redactorii citeau câteva sute de scrisori și se capsau pe plicuri o foaie cu numele de cod (COT, REN sau FAN, în funcție de caz) și o poveste pe scurt împreună cu un detaliu semnificativ despre surprins.
Pe săptămână, emisiunea avea în jur de 5.000 de scrisori care treceau prin mâinile redactorilor, mii de povești mai mult sau mai puțin sentimentale, din care se făcea selecția.

Citeste tot articolul in Adevarul.

(P) Jucarii:
Vehicule electrice, Biciclete si Triciclete, Masinute cu pedale
Casute copii, Spatii de joaca, Leagane, Topogane si Balansoare

Vizualizari: vezi articolele editiei din Adevarul comenteaza acest articol
Articolul nu exista
Merita citit?
[DA][NU]
Stiri:   Economice | Politice | Externe | Sport | Societate | Editoriale | Cultura&Media | Sci&Tech | Monden | Locale | Republica Moldova
Inside Communication