Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Lotul patru din tronsonul de autostradă Deva-Lugoj va fi deviat de pe aliniamentul iniţial, după ce constructorul a descoperit un cimitir care funcţiona ilegal în zona expropriată, figurând drept păşune, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Dan Şova.

"La tronsonul de autostradă Lugoj-Deva lotul patru m-am bucurat că au început (lucrările - n.r.) spre deosebire de loturile doi şi trei, de care nu s-au apucat practic, pentru că nu au intrat cu maşinile (...). Pe lotul patru au intrat cu utilajele pe zece kilometri. Acolo au avut o problemă pe care noi am tot povestit-o anecdotic, pe lotul patru, unde pe raza comunei Brănişca, pe coridorul de expropriere, când a intrat constructorul UMB s-a constatat că exista un cimitir ilegal chiar pe aliniamentul autostrăzii. Noi am sesizat Parchetul General în legătură cu această problemă şi acum urmează să finalizăm o hotărâre de guvern să abatem traseul autostrăzii de acolo", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Şova, potrivit Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, şi ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, au fost prezenţi, joi, în judeţul Hunedoara, la recepţia lucrărilor Ambulatoriului de Specialitate de la Spitalul General CF Simeria. Cu această ocazie, Dan Şova a inspectat tronsoanele de autostradă Arad - Nădlac, Lugoj - Deva şi Orăştie - Sibiu.

Într-un document oficial datat în februarie, obţinut de Mediafax, este prevăzut că anul trecut CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 km) şi primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km).

Conform documentului, CNADNR intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac - Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie - Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 kilometri a autostrăzii Bucureşti - Ploieşti.

Anul viitor, CNADNR se aşteaptă să recepţioneze loturile 2,3 şi 4 de la Lugoj - Deva (28,6 km, 21,1 km şi 22,1 km), cele patru loturi de la Sebeş - Turda, cu o lungime de 70 km, şi loturile 1,2 şi 3 de la Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş (53 km).

Proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest an sunt autostrăzile Nădlac - Arad (359,9 milioane lei), Timişoara - Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj - Deva (333,7 milioane lei), Orăştie - Sibiu (285,6 milioane lei), Sebeş - Turda (290,8 milioane lei), Braşov - Cluj - Borş (256,5 milioane lei) şi Bucureşti - Braşov (429 milioane lei).

În 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac - Arad (240,3 milioane lei), Timişoara - Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj - Deva (951 milioane lei), Orăştie - Sibiu (281,9 milioane lei), Sebeş - Turda (878,9 milioane lei), Braşov - Cluj - Borş (379,9 milioane lei) şi Bucureşti - Braşov (330,9 milioane lei).

Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget, cât şi din fonduri externe.


Comentarii

val 1 Sintem extraordinari de harnici in executarea coridorului IV European. Se tot spune ca este gata, in afara de Sibiu-Pitesti, dar vad ca se tot aloca fonduri pt construirea, sau reconstruirea acelorasi portiuni de drum. Carol I a facut reteaua de drumuri nationale si de cale ferata de cca 2500 de km in citiva ani, iar noi nu sintem in stare sa facemniste autostrazi "partiale"

25 aprilie 2014 0:05

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.