Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

În 1839 a fost făcut primul selfie, 174 de ani mai târziu, în 2013, editorii Oxford Dictionaries au desemnat „selfie“ cuvântul anului, iar astăzi, fotografia pe care ţi-o faci singur a devenit pentru multe celebrităţi o adevărată carte de vizită.

În 1839, americanul Robert Cornelius s-a fotografiat singur, iar pe spatele imaginii a scris: „Prima fotografie din lumină făcută vreodată - 1839“. În 2014, astfel de imagini au împânzit paginile personale ale vedetelor din toate colţurile lumii. Care este diferenţa? Ei bine, Cornelius a făcut un experiment, pe când pentru vedete selfie-ul, în realitate, este o strategie de marketing bine gândită.

„Când faci o poză, într-un anumit context, într-o anumită postură, nu o postezi fără a fi conştient de faptul că vei stârni reacţii, indiferent prin ce mijloace, atragi atenţia şi asta este ceea ce îşi doresc astfel de persoane. Nu de puţine ori se atrag comentarii şi în mass-media, lucru care este în favoarea vedetei respective“, este de părere psihologul Keren Rosner.

O activitate ludică devenită strategie de marketing

Doar câteva săptămâni au trecut de când „selfie-ul“ realizat de Ellen DeGeneres la cea de-a 86-a ediţie a Premiilor Oscar, în care apar celebrităţi precum Brad Pitt, Angelina Jolie, Jennifer Lawrence şi Bradley Cooper, a devenit, în doar câteva ore, cea mai distribuită fotografie din istorie.



Integral pe Adevărul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.