Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Regizorul Stere Gulea va susţine vineri un seminar în faţa participanţilor la prima ediţie a atelierului Bucharest Script Lab (BSLab). Evenimentul va avea loc la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER).
Stere Gulea este ultimul dintr-o serie lungă de nume sonore care au îndrumat scenariştii prezenţi la cursurile laboratorului de scenaristică. Ceilalţi cineaşti invitaţi de organizatorii BSLab la prima lui sesiune au fost: regizorii şi scenariştii Nae Caranfil, Corneliu Porumboiu, Cătălin Mitulescu, Ioan Cărmăzan şi producătorii Andrei Boncea şi Mişu Predescu.

Bucharest Script Lab este un demers al Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER) şi se adresează scenariştilor de film şi televiziune, aflaţi pe diferite niveluri de pregătire, care vor să se perfecţioneze în acest domeniu. Laboratorul se adresează şi celor care intenţionează să deprindă această meserie, au o poveste de spus, având în plus şi exerciţiul scrisului.

Stere Gulea este unul dintre regizorii „clasici” ai cinematografiei româneşti, fiind şi scenarist, cel mai cunoscut film al lui fiind capodopera „Moromeţii”, ecranizare a romanului omonim al lui Marin Preda. Printre filmele sale se numără: „Sunt o babă comunistă” (2013), „Weekend cu mama” (2009), „Stare de fapt” (1996), „Vulpe – Vânător” (1993), „Piaţa Universităţii – România” (1991), „Moromeţii” (1988), „Ochi de urs” (1983), „Castelul din Carpaţi” şi altele.

Gulea despre „noul val“

Regizorul matur se declară un susţinător al cineaştilor tineri: “Fără doar şi poate, este vorba despre un salt important către firesc şi realism”, consideră Gulea.

“E un alt stil cinematografic, e o altă concepţie. Şi nu e doar a cineaştilor români, e a unei noi generaţii. Pentru tinerii din noua generaţie, cred că este şi o nuanţă polemică faţă de cinematografia de dinainte, care era falsă, era stupidă, contrafăcută. Fiind nişte oameni care au trăit până pe la majorat în comunism, deci au văzut aceste filme şi au fost revoltaţi de falsul din ele, au vrut să arate realitatea cât mai brutal (...). Capul de serie a fost totuşi «Marfa şi banii».

Cristi Puiu este şeful de şcoală. Şi a demonstrat asta prin filmele sale ulterioare, ca «Moartea domnului Lăzărescu» - un film puternic, care a schimbat peisajul cinematografic românesc. Mai bine asezonat cinematografic este «4, 3, 2». Dă şi minimalismului ce trebuie să-i dea, dar şi construieşte mai aproape de gustul publicului. Nu e doar un experiment estetic absolut. E mai cinema. Mai este şi «A fost sau n-a fost», care a adus un plus de inteligenţă şi umor“, spune Stere Gulea.

Gazda şi trainer-ul Bucharest Script Lab a fost Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, care în ultimii ani a activat mai mult în Europa de Est, actualmente chiar locuind şi lucrând în Bucureşti. În fiecare săptămână, Gareth Brookes a avut invitat câte un cunoscut cineast, care a susţinut un seminar. La aceste seminarii au putut asista, alături de participanţii BSLab, toţi cei care au dorit să îi asculte şi să discute cu realizatorii de film şi de televiziune.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.