Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Aeroportul internaţional Henri Coandă (Otopeni) din Capitală a fost tranzitat zilnic în medie de 21.200 pasageri anul trecut, faţă de 13.800 persoane zilnic în 2008 şi doar circa 4.400 de pasageri zilnic în urmă cu 15 ani, potrivit unei analize ZF.

În 1998 aeroportul Oto­peni avea circa 1,6 milioane de pasageri. Anul trecut, tra­ficul aerian a depăşit 7 mi­lioane de persoane, arată datele de la Compania Naţională Aero­porturi Bucureşti, ce administrează cele două aeroporturi din Capitală. 120 de avioane au decolat în medie zilnic de pe Otopeni anul trecut, faţă de 98 în 2008 şi de 36 de avioane în 1998.

Avansul traficului de pasageri a fost marcat de două evenimente-cheie, intrarea României în Uniunea Europeană în 2007, care a adus în plus aproape 1,5 milioane de pasageri, şi mutarea zborurilor low-cost de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) pe cel din Otopeni care a urcat numărul de pasageri de la 5 milioane de persoane în 2011 la 7 milioane de pasageri în 2012.

În ultimii 15 ani traficul aerian a fost pe creştere, cu excepţia anului 2009, când numărul de pasageri a scăzut cu 11%, la 4,4 milioane de persoane, pe fondul buge­telor mai mici de călătorie alocate de com­panii în contextul crizei economice.

Pe aeroportul Otopeni operează în prezent 33 de companii aeriene către 67 de destinaţii.

„Avântul pe care l-a luat traficul de pe Otopeni se explică şi prin venirea altor operatori aerieni care au găsit atractivă destinaţia România. Acum există mai multe curse pe zi spre Paris. În 1998 dacă exista o cursă pe zi. Cererea a dus la creşterea traficului aerian, care este însă scăzut faţă de cel din alte oraşe europene. Mai există loc pentru creşterea traficului aerian, mai ales că la nivel mondial tendinţa este de uşoară creştere a traficului“, a spus Adrian Ionaşcu, expert în aviaţie, care lucrează în cadrul companiei aeriene cu capital românesc Blue Air.




Integral pe Ziarul Financiar



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.