Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Spre deosebire de anii trecuţi, când startul tehnic în Raliul-raid Dakar, cea mai dură competiţie motorizată din lume, se dădea chiar în prima zi a anului, în 2014 noua ediţie sud-americană se va desfăşura între 5 şi 18 ianuarie, cu străbaterea a 3 ţări, Argentina, Chile şi, pentru prima oară, Bolivia, printre cele 155 automobile aflate la start aflându-se şi 2 Dacia Duster, preparate şi înscrise de marca-mamă, Renault, şi cu echipaje argentiniene: Emiliano Spataro-Benjamin Lozada (nr. de concurs 327) şi Jose Garcia-Mauricio Malano (nr. 340).

În afara celor 155 de automobile vor concura şi 196 motociclete, 48 de ATV-uri şi 76 de autocamioane, venite din portul francez Le Havre la Rosario, în Maripasa Terminal. Cele 485 de vehicule vor avea de străbătut, o nouă premieră, trasee diferite în proporţie de 40 la sută (automobile/autocamioane, respectiv moto/ATV), doar punctele de start şi sosire fiind întotdeauna comune: 5 ianuarie: Rosario-San Luis; 6 ianuarie: San Luis-San Rafael; 7 ianuarie: San Rafael-San Juan; 8 ianuarie: San Juan-Chilecito; 9 ianuarie: Chilecito-Tucuman; 10 ianuarie: Tucuman-Salta; 11 ianuarie: zi de odihnă; 12 ianuarie: Salta-Salta/Uyuni; 13 ianuarie: Salta/Uyuni-Calama; 14 ianuarie: Calama-Iquique; 15 ianuarie: Iquique-Antofagasta; 16 ianuarie: Antofagasta-El Salvador; 17 ianuarie: El Salvador-La Serena; 18 ianuarie: La Serena-Valparaiso.

Cele mai dificile două tronsoane, cel puţin în ce priveşte lungimea, 2.702 km în total, sunt cele dintre San Rafael şi Chilenco, de 1.228 km, precum cea între Salta şi Calama (1.474 km). Oricum, conceptual, organizatorii au modificat structura etapelor, cu speciale mai lungi şi parcursuri de legătură mai scurte.




Integral pe Agerpres