Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Avem a patra strategie naţională de autostrăzi. În ultimele zile din an ar trebui să apară încă 80 de kilometri de autostradă, care se vor adăuga celor 550 deja existenţi. În plus, cu termen de finalizare până în 2017 se vor construi două autostrăzi între Moldova şi Transilvania. Cel puţin aşa susţine Ministrul Infrastructurii, Dan Şova.

Premierul Victor Ponta va prezenta, azi, împreună cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi cu ministrul pentru Marile Proiecte, Dan Şova, strategia de dezvoltare a reţelei de autostrăzi  în perioada 2014-2018. Aceasta urmează să fie cel puţin a patra în ultimii 15 ani, niciuna însă pusă în practică, anunţă CAPITAL.

În doi ani statul va începe lucrări de construire a două autostrăzi care să lege Moldova de Transilvania, a declarat Dan Şova, citat de ROMÂNIA LIBERĂ. Moldova, regiune istorică a României neacoperită în prezent de niciun proiect concret, urmează să fie legată atât cu Transilvania, prin autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi cu centrul ţării, prin autostrada Bacău-Braşov.

Şova nu a menţionat costuri estimative ale celor două noi autostrăzi. Acestea ar avea o lungime însumată de 482 de kilometri (Tg.Mureş-Iaşi 310 kilometri şi Braşov-Bacău 172 kilometri). La un cost mediu pe kilometru de 7 milioane euro, proiectele vor avea un cost total de aproape 3 miliarde de euro, adică atât cât Dan Şova a informat recent într-o emisiune televizată că România va primi pentru autostrăzi de la UE în perioada 2014-2020.

Pe de altă parte, ANTENA3 susţine că în România un kilometru de autostradă costă 23 de milioane de euro, cost care ne plasează pe primul loc în Uniunea Europeană la costul de construcţie al autostrăzilor. Bulgarii au fost de zece ori mai eficienţi şi au reuşit să construiască cea mai ieftină autostradă, cu doar 2 milioane de euro pe kilometru. Stăm cel mai prost din Europa şi la capitolul reţea de autostrăzi, cu doar 548 de kilometri. Primul loc în Europa îl ocupă Spania, cu peste 16.000 de kilometri de autostrăzi.

Şi JURNALUL NAŢIONAL anunţă proiecte SF pentru autostrăzi SF în România. Ultimele disensiuni au fost legate de Sibiu – Piteşti vs Sibiu – Braşov. Dan Şova susţine că autostrada Sibiu – Piteşti este mult prea scumpă şi ar consuma întreaga finanţare europeană pentru următorul exerciţiu financiar al UE, respectiv 2014-2020.Astfel, potrivit calculelor, Sibiu – Piteşti ar costa 3,2 miliarde de euro, cam cât este şi finanţarea UE pentru următoarea perioadă. Pe de altă parte, Sibiu – Braşov ar costa 900 de milioane de euro.

Ultimele discuţii şi negocieri privind coridoarele europene de infrastructură au avut loc în Estonia, la Tallin. Aici s-a decis că Sibiu – Piteşti rămâne prioritară în cadrul Coridorului IV, respectiv Nădlac – Constanţa. Dacă aceşti 116 kilometri de autostradă s-ar construi, am putea circula pe autostradă din Constanţa la Nădlac.

Premierul Victor Ponta a anunţat că şi contractul pentru Autostrada Comarnic- Braşov va fi semnat până la sfârşitul anului, iar lucrarea va fi gata la finalul anului 2016. „Eu vă garantez că suntem într-o fază foarte avansată şi semnăm anul acesta Comarnic- Braşov. Anul viitor avem în buget puşi banii pentru autostrada Transilvania, cea începută în 2004 şi abandonată din 2005“, a spus Ponta. Acesta, observă COTIDIANUL, a avansat ca dată pentru încheierea lucrărilor pentru tronsonul Comarnic Braşov „finalul lui 2016“.

Şi primarul general Sorin Oprescu are un anunţ important de făcut legat de celebra sa „autostradă suspendată“. Acesta a declarat că autostrada suspendată din nordul Capitalei va avea cel puţin două tuneluri subterane, aceasta fiind o soluţie mai ieftină decât exproprierea caselor şi a terenurilor din zona obiectivului de infrastructură, anunţă GÂNDUL.

Potrivit edilului şef al Capitalei, citat şi de CURENTUL, în varianta actuală a proiectului se are în vedere construirea a două tuneluri, respectiv unul pe sub parcul Herăstrău, iar cel de-al doilea, în zona liniilor ferate de la Chitila. În ceea ce priveşte costurile pentru construirea autostrăzii din nordul Capitalei, primarul general a arătat că sumele estimate sunt de aproximativ 750 de milioane de dolari, incluzând amenajările de o parte şi de alta a autostrăzii, suma fiind obţinută prin parteneriat public-privat.



Comentarii

@ION Bai IOANE, peldeprele (Boagiu), "ai lui Basescu" au terminat in doi ani 180km de autostrada. Jigodia mitomana, pe care o lingi tu zilnic in dos, a "reusit" sa promita O MIE DE KM (mai tii mminte, boule?) si sa TERMINE 80, incepute de altii, dar care NU LEAGA NIMIC! Ptrcatic, nu poti merge de niciunde pina niciunde. Pina si rahatul de pod de la Vidin se prabuseste, la un an dupa ce i-a taiat panglica. De ala nu se vorbeste, ca nu era legat cu macar o soasea nationala de restul "infrastructurii" oltene. Daca se tine, Plagoiatorul, de promi9siuni ca in alte cazuri (aducerea a "10 miliarde" din fondurile UE, "peste un milion de angajati" - pina la sfirsitul anului), in cite decenii crezi ca va face autostrazile de care vorbeste? Voi ce vreti, sa votam PSD-ul vreo 50 de ani la Putere, doar-doar va termina promisiunile Mitomanului?

4 decembrie 2013 8:32

sustin fanatic GUVERNUL bravo nana ioana, bine zis. Toti carcotasii astia basisti nu stiu altceva decat sa bage bete-n roate. Baaaa, voi nu auzit ca 70% (8 milioane) de romani drepti, in lumina au girat cu increderea lor GUVERNUL ?

3 decembrie 2013 19:30

mare e gradina nana ioana, infractorul nascase a construit cu mare migala un furt psdist prin bechtel. A fost greu sa reducem pierderile, sova a umblat, ca direct interesat, sa piarda actele, cu acoperirea procurorului care a facut statul sa piarda zeci de milioane in afacerea Megapower, singura lui procuroreala de plagiator. Acum, vrednici doftori in furturi pregatesc zece bechteluri. PSD a fost la guvernare o gramada, inclusiv cand l-a sprijinit pe prim motociclistul tarii, care isi apara pielea sa si a infractorului nascase de justitie, pentru marele furt rompetrol, si nu au facut altceva decat sa vanda pe nimic. Cei mai multi km tot in timpul lui Boc s-au facut.

3 decembrie 2013 18:00

Mesaj de la nea Nicu cel impuscat de fesenisti_ Omagiile mele tovarase Ponta. Ma faci nostalgic. La putere sunt tot analfabeti,benzina se scumpeste, caldura e un lux, pensionarii stau in continuare la cozi. A vad ca le dai si-o suta-n plus. Esti pe drumul cel bun, dar vezi sa n-o cotesti spre Targoviste. academiacatavencu.info

3 decembrie 2013 13:00

Dorel De ce nu poate fi considerata autostrada Iasi - Tg Mures importanta? Doar pentru faptul ca unul ca Ion Giurca a fost obisnuit sa stea la "coada", iar acum e prea batran pentru a mai putea spera? Oare D-le Giurca nu dati dovada de EGOISM? Oare nu va ghidati dupa Proverbul ...."nici cu vaca nu ma duc, dar nici lapte nu mananc". Uitati-va "Domnule" Giurca in ochii tineretului din Iasi si spuneti-le ca nu merita o autostrada care sa-i lege de centru tarii. Inca o dovada ca nu este obligatoriu sa ne pricepem la toate. CONCLUZIE: "Domnule" Giurca sunteti un om cu o inteligenta peste medea, dar aici a-ti DAT-O cu "OIŞTEA" în gard.

3 decembrie 2013 12:08

nana ioana In sfarst in urmatorii 4 ani o sa avem Autostrazi. Cat timp a fost Basescu decident nu a facut nimic ,in afara de a fura pe romani. Basescu a spus ca nu avem nevoie de autostrazi. El ne-a furat si acum si-a cumparat 300 de Ha pamant si mai vrea sa cumpere ,ca doar a furat destul. Este bolnav psihic,tot timpul baga bete in roate guvernului USL.

3 decembrie 2013 11:46

vasile bai oameni buni nu-i mai votati pe astia ca in doi trei ani asfalteaza toata suprafata tarii!

3 decembrie 2013 10:31

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.