Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Noul Cod Rutier va fi adoptat azi prin ordonanţă de urgenţă, după cum a anunţat ieri după-amiază ministrul de Interne, Radu Stroe. Noile reguli de circulaţie au stârnit în ultimele săptămâni critici vehemente din partea opiniei publice, din cauza amenzilor foarte mari, aceste fiind ulterior micşorate.

Dacă în prima variantă a noului Cod Rutier amenda maximă ajungea la 16.000 de lei, după modificare suma maximă este de 9.600 de lei. Se mai prevedea iniţial că un şofer poate rămâne fără permis auto timp de cinci ani dacă a provocat un accident grav. Ulterior, perioada de suspendare s-a redus la doi ani.

Ce s-a modificat substanţial

Dacă ne uităm însă la prevederile Codului Rutier, valabil din 2007, vedem că acolo erau cinci clase de sancţiuni, prin aplicarea unor puncte, echivalente cu amenda. Erau prevăzute cinci trepte de aplicare a sancţiunilor, cea de-a cincea, până la 100 de puncte, aplicată numai persoanelor juridice. Noul Cod Rutier arată că cea de-a cincea clasă va fi aplicată şi persoanelor fizice. Mai mult, se introduce a şasea categorie de amenzi, până la 120 de puncte. Cea de-a şasea clasă e şi cea mai usturătoare, amenda ajungând până la 9.600 de lei.

4.000 de lei – amendă pentru viteză sau alcool

Dacă depăşiţi cu mai mult de 60 de kilometri pe oră viteza maximă admisă sau dacă v-aţi urcat la volan după ce aţi băut, aşteptaţi-vă la o amendă de până la 4.000 de lei. Permisul auto va fi suspendat, în acest caz, pentru 180 de zile, se arată în noul Cod Rutier. Aceleaşi sancţiuni vor fi aplicate şi celor care conduc vehicule a căror înmatriculare a fost suspendată sau celor care nu opresc la trecerea de nivel cu calea ferată.

Anunţ rapid pentru vânzarea maşinii

Anunţată mai demult, va deveni acum reală măsura supravegherii video a celor care dau proba practică în examinarea auto, pentru permis. Un alt punct important în noul Cod e legat de cei care îşi vând maşina. Acest fapt trebuie declarat la Poliţie, de către fostul proprietar, în cel mult cinci zile de la înstrăinarea autovehiculului. Acesta trebuie să dea declaraţie în scris, pe propria răspundere, în care să precizeze cui a vândut maşina, dar să facă şi dovada radierii maşinii de pe rolul fiscal. Pentru contractele de leasing, se arată că societăţile din domeniu trebuie să facă acest gen de comunicare către Poliţie.

Centura de siguranţă pentru minori devine obligatorie, în condiţiile în care şi după regulile vechi copiii trebuie să stea pe bancheta din spate. Scaunele speciale, pentru cei mici, ataşate de bancheta din spate, pot fi folosite numai dacă acele echipamente sunt omologate. Până acum, nu fusese clarificată în mod explicit responsabilitatea şoferului de-a asigura toate aceste măsuri pentru copii.

Noul Cod Rutier, prin OUG

Deşi iniţial s-a vorbit de o lege care să reglementeze noul Cod Rutier, iată că ieri după-amiază ministrul de Interne, Radu Stroe, a anunţat că totul va fi oficializat azi printr-o ordonanţă de guvern. Deşi, la cum se modifică lucrurile la noi, nici de asta nu mai putem fi total siguri. Cert este că în şedinţa de Guvern de azi proiectul noului Cod Rutier se va afla pe masa Executivului. Nu trebuie uitat ce spunea, cu ceva timp în urmă, ministrul de Interne, anume că principalele cauze care determină accidentele rutiere în ţara asta sunt consumul de alcool, viteza şi condusul fără permis auto. Starea drumurilor nu e pe “podiumul” autorităţilor. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România a reacţionat deja la acest proiect, arătând că şoferii amatori sau profesionişti nu pot fi consideraţi unici responsabili pentru felul în care se desfăşoară traficul pe drumurile publice. UNTRR a solicitat ca în noul act normativ să se prevadă responsabilităţi clare şi pentru ceilalţi participanţi la trafic, cum ar fi pietonii. Acelaşi comunicat mai spune că şi autorităţile locale şi centrale trebuie să aibă răspunderi clare în ceea ce priveşte starea drumurilor, astfel încât să fie eliminate toate riscurile de accidente. Ultimele două zile au fost marcate, în Parlament, de dezbaterile pe noul Cod Rutier între partide şi reprezentanţii Ministerului de Interne. Opoziţia susţine că amenzile trebuie adaptate la veniturile de acum ale românilor.

Integral pe România Liberă



Comentarii

vasile usl va trebuit usl ati gasit ,felicitari uslasilor!

2 octombrie 2013 8:57

Guvernatorul Romaniei La anul vor face impozitul pe case si apartamente 2000 eur pe an,iar cui nu plateste i se va confisca locuinta . Bravo!Da-ti inainte cu tupeu !

2 octombrie 2013 8:22

Vand masina Tari amenzile care ni se pregatesc.Promoveaza mita pt politisti .

2 octombrie 2013 8:17

22 de ani fara amenda Pacat ca guvernantii nostrii nu pot fi amendati pentru prostie ! Stroie ar fi campion !

2 octombrie 2013 8:13

val Singura metoda de ai determina pe soferi si politisti sa respecte legislatia este marirea pedepselor DAR si stabilirea clara a conditiilor de trafic:starea drumurilor,semnalizarea corecta si eficienta a conditiilor de trafic eliminarea arbitrariului din legislatie si scolarizarea agentilor

2 octombrie 2013 7:40

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.