Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Unul din cele mai bine păstrate secrete din industria alimentară, reţeta originală a băuturii Coca Cola, veche de 125 de ani, nu mai e secret. Aceasta după ce ziariştii de la emisiunea „This American Life“ au analizat o fotografie publicată într-un ziar din 8 februarie 1979, unde apărea un bărbat care ţinea în mână o carte deschisă. Volumul era deschis chiar în dreptul reţetei Coca Cola.

După analizarea fotografiei ziariştii, citaţi de GÂNDUL, susţin că au descoperit ingredientul secret, denumit „Merchandise 7X“, care reprezintă doar 1% din conţinutul băuturii, dar este considerat esenţial pentru a-i oferi gustul. Din poză, a rezultat că „formula magică“ este următoare: Extract fluid de coca - 3 drame, acid citric - 3 uncii, cafeină - 1 uncie, zahăr – 30, apă 2,5 galoane, suc de lămâie - 2 pinte, vanilie 1 – uncie, caramel - 1,5 uncii. La arome 7X se specific faptul că se folosesc 2 uncii de arome la 5 galoane de sirop, după următoarea formulă: alcool (8 uncii), ulei de portocale (20 picături), ulei de lămâie (30 picături), ulei de nucşoară (10 picături), coriandru (5 picături), antranilat de metil (10 picături) şi scorţişoară (10 picături).

De la inventarea în 1886 a băuturii Coca Cola de către un farmacist din Atlanta John S. Pemberton, formula ei a rămas secretă, fiind cunoscută doar de un număr mic de persoane şi nefiind scrisă. Însă, susţine AGERPRES, în 1919, ca să poată primi un împrumut bancar, proprietarul de atunci al companiei, Ernest Woodruff, a cerut predecesorilor săi să scrie formula pe o foaie, care a fost depusă la o bancă din New York. În 1925, când împrumutul a fost rambursat, Ernest Woodruff a luat formula scrisă şi a depus-o în tezaurul unei bănci din Atlanta.

Purtătoarea de cuvânt a companiei, citată de ANTENA3, a confirmat că formula scrisă pe hârtie este ţinută într-un seif, care a fost, în acest week-end, expus în muzeul The World of Coca-Cola din Atlanta, dedicat băuturii devenite un fel de simbol al modului de viaţă American. Compania Coca-Cola este numărul unu mondial pe piaţa băuturilor fără alcool, şi reuneşte, după cum afirmă ROMÂNIA LIBERĂ, 500 de mărci diferite, realizând o cifră totală de afaceri de 15 miliarde de dolari pe an. Ea vinde 1,7 miliarde de sticle pe zi în peste 200 de ţări şi are peste 700.000 de salariaţi.