Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Chinezii de la Geely, producător auto care deţine şi marca Volvo, vrea să dezvolte împreună cu brandul auto suedez maşini pe care să le exporte către pieţele occidentale. Planul chinezilor este să folosească imaginea bună pe care o are Volvo pentru a-şi mări exporturile de maşini, conform ANE.

Producătorii chinezi duc lupte pe mai multe fronturi, o dată împotriva mărcilor occidentale care invadează piaţa din China şi a doua oară mai ales împotriva celorlalţi producători chinezi în ceea ce priveşte exporturile şi crearea unei imagini de producător sigur pentru pieţe precum SUA sau UE. De aceea, în febra parteneriatelor între mărcile chinezeşti şi cele occidentale, care pare să fi cuprins în ultimii ani industria auto din China, Geely vrea să profite de această situaţie şi să-şi consolideze imaginea cu ajutorul Volvo.

"Achiziţia brandului Volvo ne-a întărit imaginea iar clienţii de peste ocean ne văd ca o companie internaţională. Exporturile în SUA şi Europa se vor baza pe acele modele dezvoltate împreună", a declarat Gui Shengyue, CEO Geely. Producătorul chinez anunţă că ar putea începe vânzările unor modele dezvoltate în parteneriat cu Volvo în 2015, pe piaţa din China. Unul dintre modelele pentru care Geely are în plan începerea exporturilor către Marea Britanie este compacta Emgrand EC7.

Modelele Volvo - Geely ar urma să-i ajute pe ambii producători, pe chinezi la exporturi, iar pe Volvo la vânzările din China. Un centru de cercetare comun al celor două mărci ar urma să fie construit în Gothenburg, Suedia, asta după chinezii le cereau suedezilor acces total la tehnologiile pe care le folosesc pentru dezvoltarea modelelor Volvo.

"Presiunea competitivităţii pusă pe producătorii chinezi ar trebui să crească enorm în următorii ani, având în vedere că majoritatea mărcilor internaţionale îşi consolidează prezenţa în China", se arată într-un comunicat al Geely. Chinezii resimt din plin aglomerarea producătorilor europeni şi americani pe piaţa lor, în condiţiile în care cele mai bine vândute modele sunt tot cele ale unor mărci ca Volkswagen sau GM.

Geely a vândut anul trecut puţin peste 100.000 autoturisme la export, însă anul acesta estimările sunt de 180.000, ceea ce ar aduce brandul auto în competiţie strânsă cu Chery, lider al exporturilor în 2012, cu vânzări de 184.800 unităţi, conform Asociaţiei Producătorilor Auto din China. Geely vrea cu orice preţ coroana de la conaţionali şi mizează foarte mult pe parteneriatul cu Volvo.

Planul Geely este ca exporturile sale să atingă, până în 2018, 60% din totalul vânzărilor. Tot până în 2018 Volvo va trebui să vândă 200.000 autoturisme în China, faţă de doar 42.000 anul trecut. Cererea pentru maşinile suedeze este mare pe piaţa din China, astfel că Volvo a obţinut de curând licenţa pentru a produce maşini în China. Începând cu sfârşitul acestui an vor fi produse modele pentru piaţa locală la uzinele din Daqing, asamblare şi Zhangjiakou, construcţie de motoare. Creşterile din China, cea mai mare piaţă auto din lume, urmează să contribuie la obiectivul Volvo, de a atinge 800.000 unităţi vândute anual până în 2020.

Geely a anunţat, pentru prima jumătate a anului, venituri nete în creştere cu 37%, până la 1,4 miliarde yuan (circa 171 milioane euro, la cursul zilei), în timp ce vânzările au crescut cu 19%, la 263.544 unităţi. Geely are un target de 560.000 autoturisme vândute în 2013.

Volvo a fost cumpărată de Geely, de la Ford, în 2010, pentru 1,8 miliarde de dolari.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Paul: Expresia "maşini dezvoltate cu" e deosebit de îndrazneatză, stimată domnishoară "redactor" (de stiri copy-paste). E ca si cum eu as spune despre d-ta că "ai fost dezvoltată de mă-ta si de tac-tu" (la betzie). Sper să primesti un bine-meritat shoot în koormal pe chestia asta.

26 august 2013 22:14

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.