Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

A dat-o în bară cu privatizarea Oltchim iar acum Guvernul Ponta nu mai vrea să rişte să încaseze o nouă lovitură de imagine. După ce preşedintele l-a forţat să rămână până în august la butoanele Ministerului Transporturilor, premierul îi întoarce amabilitatea şi îi pune în braţe hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, anunţă NAŢIONAL.

În cazul în care din diverse motive nu se va mai face privatizarea CFR Marfă, Ponta vrea ca responsabilitatea să nu fie asumată numai de Guvern, deşi aceasta a fost făcută de Ministerul Transporturilor, un portofoliu din cabinetul Ponta. Astfel, remarcă ADEVĂRUL, premierul ar vrea ca o eventuală vină să fie împărtăşită cu Preşedinţia.

Victor Ponta a declarat, citat de JURNALUL NAŢIONAL, că documentul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile.

Fără să fi consultat atribuţiile CSAT şi doar din dorinţa de a se război cu şeful statului, susţine CURENTUL, premierul s-a grăbit să tracă această chestiune de la Ana la Caiafa. CSAT nu are nicio competenţă în zona economică sau a acordurilor comerciale ale statului cu diverşi parteneri. Această procedură pasată la Cotroceni demonstrează încă o dată ca Victor Ponta nu are situaţia sub control la Palatul Victoria şi că îieste frică că un eventual eşec al privatizării ar putea afecta puternic imaginea Guvernului, instituţia care s-a ocupat de această privatizare.

În lipsa lui Traian Băsescu de la Cotroceni, plecat în vacanţă la Neptun, lui Ponta i-a răspuns purtătorul său de cuvânt, Bogdan Oprea. Acesta, citat de ANTENA3, a parat susţinând că „ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe pe contracte de privatizare“ şi că „Ponta încearcă să fugă de responsabilitate“. „CSAT nu se ocupă de târguieli, de bani, ci se ocupă doar de problemele de securitate naţională“, a mai declarat Oprea.

Ping-pong-ul între Palatul Victoria şi Palatul Cotroceni cu vânzarea pachetului de 51% din CFR Marfă riscă să conducă, după cum susţine GÂNDUL, la o nouă privatizare eşuată, după fiascoul Oltchim din 2012. Cheia pasării responsabilităţii între premier şi preşedinte pentru un eventual eşec şi a delimitării de acesta este condiţia pusă până acum ferm de FMI înaintea încheierii unui nou acord de tip preventiv: semnarea contractului. Delegaţia FMI, CE şi a Băncii Mondiale a cerut de altfel, imediat după şedinţa de Guvern, o întâlnire cu Victor Ponta, Daniel Chiţoiu şi Liviu Voinea care a durat mai bine de două ore, nefiind însă anunţată public.

Pe de altă parte, ROMÂNIA LIBERĂ afirmă că acelaşi ping-pong dintre Ponta şi Băsescu va face ca şi în cazul unui deznodământ fericit statul să vadă banii pe CFR Marfă abia anul viitor. Pentru că bâlbăielile Guvernului privind contractul de privatizare în cazul CFR Marfă, modificările repetate aduse acestei proceduri, paşii complicaţi referitori la avizarea contractului de către Consiliul Concurenţei şi de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, îi vor permite omului de afaceri Gruia Stoica să verse banii angajaţi pe pachetul de 51% din acţiunile companiei de stat de abia peste un an.

Totul a pornit, aşa cum aminteşte EVENIMENTUL ZILEI, după ce preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani „pe la bănci“, deşi nu sunt prea multe instituţii de credit dispuse să finanţeze o astfel de sumă, şi s-a întrebat de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.

În aceste condiţii, remarcă GÂNDUL, deznodământul l-a dat tot Ponta: „Dacă nu se discută în CSAT, pică. Ce se se întâmple?“. Fenechiu spune însă că, la plecarea de la Ministerul Transporturilor, avea un plan B pentru cazul anulării privatizării. Soluţiile sale: „reluarea privatizării în cel mai scurt timp, mulţi din cei care au crezut că mimăm o privatizare sunt interesaţi“ sau păstrarea în portofoliul statului cu condiţia menţinerii deciziei de ştergere a datoriilor şi a păstrării actualei conduceri. „Altfel va fi vândută la fier vechi. Ştiţi cât se va obţine? Vreo 70 de milioane de euro", spune fostul ministru.



Comentarii

liberarul socialist 2. Oricum, din experienta va spun ca treaba este FOARTE incurcata cu Gruia. Am mai vazut preluari de firme (prin USA si Canada): in acel moment, cistigatorul este cel mai vulnerabil. Nu putine au dat faliment chiar imediat dupa ce s-au largit - dincolo de cit le ingaduia plapuma. GFR este un rahat de companie, cu conbtracte favorizate aduse de directori de la CFR Marfa, cu subventii babane de la Stat, cu pile fantastice in minister - dar totusi, un rah de companie. Acum soricelul inghite elefantul: pe linga cei 200 de milioane plata, trebuie sa mai bage tot pe atit in dezvoltare. In plus, trebuie sa dea 75 milioane (nici pe aia nu--i are!) la croati, si e in cokpetitie pt firma bulgareasca. De udne va pune garantii bancare de jumatate de miliard? Unde mai pui ca infrastructura si caile de rulare SUNT ACELEASI, au nevoie de reparatii in proportie de 80%. Probabil, tiganul credea ca va face sce stie el mai bine: va taia si va vinde toate vagoanele si locomotivele, intorcindu-si banii. Dar, daca CSAT-ul ii interzice chestia asta, de ce ar mai cumpara? Deci, faptul ca Mitomanul nu vrea sa mai riste este semn ca Gruia nu prea mai vrea sa incheie contractul. E sufieint ca i-au pacalit iarasi pe cei de la FMI cu o "privatizare"...

26 iulie 2013 8:57

liberarul socialist Observam ca Mitomanul face orice, cu orice risc pt tara, sa nu isi asume vreo responsabilitate. Era si normal, pt cel mai cunoscut IRESPONSABIL vesel al tarii! Deci, a aruncat mitica gata putrezita aleasa de "minunatul Fenechiu" in curtea CSAT. Problema nu e ca Base va imparti responsabilitatea cu el - nu o va face. E suficient sa supuna la vot, asa cum se procedeaza, in CSAT, iar el sa se abtina - si atunci responsabilitatea ramine tot lui Ponta si a membrilor guvernului din CSAT. Dar aici e evident si ca vrea sa cistige timp = pt interlopul tigan. O lungeste pina in toamna (daca [poate, semneaza prin septembrie - cind deja va fi ALT MINISTRU! si abia de atunci incep sa curga cele 60 de zile (sau chiar 5 luni!) pina cind cel din Toflea va plati Statului pt actiuni. Ce mare diferenta fata de "investitorul" de la OltChim care a fost taiat deoarece nu s-a prezentat cu sacul cu bani peste noapte!

26 iulie 2013 8:56

@pensionar sarac Bre, cine ti-a "soptit" ca le vrea pe cele doua femei? Nu te lua dupa ciuvici - sau dfupa capul tau prost, ca nu-i adevarat! "Uiti" un amanunt: Presedintele confirma (sau respinge) un Premier NUMIT de Parlament. Pai bai, batrin cretin, cine are o majoritate de 80% in Parlament? Trebuier sa stii, si tu i-ai votat!

26 iulie 2013 8:43

nicu ce nenorociti... planul B.. cei care erau interesati se vor arata... ei de unde vine teorema asta?!? tocmai ca cei seriosi precum Deutsche Bahn sau alte firme din vest din cauza unor astfel de scandaluri nu se vor mai arata si li se facu deja greata si frica de arbitrariul statului roman plin de hoti. niste sabotori nenorociti... iar daca se va vinde la fier vechi trebuie sa fie trasi la raspundere, deoarece Gruia Stoica nu a oferit din marinimie suma pe care a oferit-o ci pt ca minimum atat face.. de fapt inmultit cu 10 ar fi valoarea reala care ar lua-o poporul roman daca nu ar fi intermediarii hoti din politica.

25 iulie 2013 21:29

carambol Pai mai tov Oprea, daca e vorba de aprarea economica a TArii, CSAT de ce e in ilegalitate de pronuntare????? CA doar si smecherii aia din CSAT iau spor pe fiecare sedinta ca si parlamentarii. Nu-i platim sa faca mofturi. Daca s-a pronuntat asupra Oltchim, de ce nu o face si asupra CFR? SRI a informat CSAT despre toate sforariile trase de smecheri pana acum, cand toate firmele posibile si imposibile fac PROFIT pe infrastructura CFR iar CFR MOARE CU ZILE, condus de saltimbancii numiti politic. Berceanu de ce nu e chemat la DNA pt proasta manageriere la CFR???? Daca Gruia nu aduce banii, e serios ca Diaconescu de la zerotv, deci nu e vina Guvernului. Daca puneti manager privat, nu dati oamenii afara ci rentabilizati firma. DAr anulati toate HG-urile date pomana la smecherii de la MArmosim, Romcereal, Cerealcom s.a. care pe lamga faptul ca si-au diminuat darile catre Stat, au micsorat la absurd tarifele pentru caratul marfii pe CFR. Asa ca faceti treaba ca la carte si veti castiga increderea oamenilor si facandu-le mucii hatzuri tuturor mancatorilor de kk. Relansati si minele romanesti si Oltchimul- luandu-i de gat pe cei care au manageriat prost aceste firme si luandu-le si ultimul banut din punga. Retrasul din functie sau pensionarea grangurilor cu sacii plini NU E O SOLUTIE!!!!!

25 iulie 2013 18:57

Lingaul Priviti la fetele lor si vedeti cine rade de idioti si il doare peste tot de Romania???

25 iulie 2013 17:35

@Ioan Pop/ labe1 Bre Pop`ule - nu impiedica Base` prin ce fantazeaza (sau nu !?) - privatizarea CFR Marfa ? Sau tu te faci ca nu intelegi ce afirma guvernatoru`cu privire la Gruia Stoica - boss-ul GFR !?

25 iulie 2013 14:11

hihihi xerox habar nu are de legi, ca procuror a pierdut 15 milioane in afacerea Megapower, ca si "corp de control" a avizat furtul tarii de catre infractorul nascase, ca si doctorand n-a fost in stare sa vada ca cei care i-au copiat teza pentru el, nu i-au copiat-o bine. Un inutil vopsit de haznale, care face tot invers decat declara. Inca un pic si ajunge la milionul de locuri de munca distruse, banii ii da, dar la miliardarii de carton ai psd...Noroc ca mai tine cate ceva din ce a facut bun Boc, ca eram in faliment de mult. Dar era mai bine originalul, decat xeroxul!

25 iulie 2013 14:04

pensionar sarac BASESCU VREA CAPUL LUI PONTA SI IN LOCUL LUI PE UDREA, S-AU EBA.

25 iulie 2013 11:43

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.