Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Vânzarea CFR Marfă trebuia să intre în linie dreaptă, însă apar mereu semne de întrebare. Problema privatizării a fost transferată în sfera politică, după ce preşedintele Traian Băsescu a declarat că este îngrijorat că Gruia Stoica nu are bani pentru a plăti cele 202 milioane de euro, cât a fost preţul oferit la licitaţie, darmite pentru investiţii. Replica premierului nu s-a lăsat aşteptată. Victor Ponta a dat asigurări că procesul de privatizare se derulează fără probleme.

Deşi privatizarea a fost anunţată de Victor Ponta şi Crin Antonescu ca fiind una de succes, preşedintele Traian Băsescu a dat de înţeles că ne aflăm în faţa a unui nou fiasco de tipul Oltchim, obligându-l practic pe premier să-şi asume responsabilitatea pentru această acţiune.

CURENTUL susţine că principalul consilier al afaceristului gălăţean Gruia Stoica este nimeni altul decât fostul securist Gioni Popescu, fost adjunct al directorului SRI în vremea lui Radu Timofte, trimis în rezervă de şeful statului în 2005, la scurt timp de la preluarea mandatului de preşedinte.

Conform informaţiilor din CURENTUL, controversatul Gioni Popescu este cel care de ceva vreme îi dă sfaturi de afaceri şi nu numai lui Gruia Stoica. Numele lui Gioni Popescu a fost vehiculat în legătură cu mai multe afaceri dubioase desfăşurate pe vremea lui Virgil Măgureanu, afaceri care l-au adus pe Gioni Popescu inclusiv pe la Parchet. Despre Gioni Popescu s-au scris multe de-a lungul timpului, majoritatea referirilor la fostul securist ajuns general SRI peste noapte nefiind deloc pozitive.

ROMÂNIA LIBERĂ explică de ce este cercetat investitorul CFR Marfă de procurori. Patronul grupului de firme Grampet-Grupul Feroviar Român, care şi-a adjudecat CFR Marfă, este cercetat preliminar de DIICOT Iaşi, fiind suspectat de infracţiuni de criminalitate organizată, de evaziune fiscală şi de neîndeplinirea angajamentelor postprivatizare după preluarea societăţii Transbordare Vagoane Marfă (TVM) Iaşi, al cărei capital social provenea de la CFR Marfă.

Pe de altă parte, Gruia Stoica, citat de GÂNDUL, susţine că a fost chemat la DIICOT pentru clarificări privind un dosar din 2005, cu NUP în 2006, după 8 ani în care nu i s-a solicitat nicio declaraţie. „Nu am comis nicio evaziune fiscală. Suspiciunile sunt în legătură cu fapte ce fac obiectul unui dosar de pe rolul DIICOT din 2005 care a primit deja NUP în 2006, subsemnatul fiind acţionar cu un procent de 0,00015%, adică 2 acţiuni, şi fără a avea vreo calitate de administrator la acea firmă“, a afirmat acesta.

În timp ce GFR este „cerşetor“ în România, este şi rege în Croaţia, constată JURNALUL NAŢIONAL. Mai exact, în timp ce preşedintele Traian Băsescu suţine că GFR nu are bani, Grup Ferioviar Român a câştigat licitaţia pentru preluarea operatorului feroviar de marfă din Croaţia, HZ Cargo, şi se declară în „pole-position“ pentru achiziţia unei alte companii de profil, cea din Bulgaria.

Oficiali din Guvernul croat au declarat că tranzacţia prin care Grampet va intra în posesia a 75% din  acțiunile compania de stat HZ Cargo va fi finalizată luna viitoare. Valoarea tranzacţiei se ridică la circa 144 de milioane de euro. Până atunci însă, remarcă EVENIMENTUL ZILEI, după preluarea CFR Marfă, Gruia Stoica va controla peste 70% din transportul feroviar de marfă din România, evaluată la 500 de milioane de euro.