Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Swift Sport Cup continuă să polarizeze echipaje noi şi să ofere premisele unei competiţii cu dueluri strânse până la finalul Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2013.

Urmează a treia etapă care se va desfăşura în cadrul mult aşteptatului Raliu al Sibiului din 25-27 Iulie. Pentru această rundă, şase echipaje se vor alinia la start cu modele Suzuki Swift Sport, cinci fiind înscrise în „Cupa Suzuki”.

Fiind şi etapă din calendarul Campionatului European de Raliuri, Sibiul are Coeficient 2, ceea ce va permite noilor veniţi să fructifice la maximum clasările în această cursă. Apoi, trebuie luat în calcul faptul că probele de macadam de la Raliul Sibiului sunt foarte solicitante pentru maşini şi piloţi. Iar aceste caracteristici au provocat multe răsturnări de situaţie în decursul anilor.

La aceste condiţii se adaugă şi punctajele apropiate din clasamentul Swift Sport Cup 2013. Până la Raliul Sibiului, lider este echipajul Andrei Chirţeş / Marc Bancă, care a acumulat 32,4 puncte în primele două etape. Însă aceştia nu vor lua startul în etapa de la Sibiu, ceea ce va face vulnerabilă poziţia lor.

De altfel, echipajul Sebastian Gioarsă / Raluca Magdaş îi urmează la doar 2,4 puncte distanţă. Aceştia au debutat în Swift Sport Cup într-o formă foarte bună la etapa de la Cluj, unde au încheiat pe prima poziţie în această rundă a Cupei. Drept urmare au urcat direct pe locul secund în clasamentul Swift Sport Cup.

Totodată, echipajele Călin Bucur / Alexandru Ardelean şi Ioan Zărug / Alin Clapon pleacă în etapa a 3-a a Swift Sport Cup cu avantajul a câte 21,6 şi respectiv 20 de puncte acumulate. Deci, vor avea şi ei un cuvânt greu de spus în reconfigurarea podiumului.

Iar două debuturi interesante vor contribui la o cursă cu un deznodământ greu de bănuit.

Pilotul Mădălin Radu Arhire a decis după patru etape în cadrul Cupei Dacia 2013 să continue sezonul la volanul unui Suzuki Swift Sport. Acesta îl va avea drept copilot pe Radu Dumitriu şi se anunţă foarte motivat să încheie anul competiţional pe podiumul Swift Sport Cup.

Cu aceeaşi determinare îşi anunţă participarea în Cupa Suzuki şi echipajul Alex Mirea / Dragoş Despinoiu, care are la activ victorii în etape CNR de macadam, precum Raliul Ţara Bârsei din 2010 pe care şi l-a adjudecat în cadrul Cupei Dacia.

Alex Mirea declară că se simte mai bine pe macadam, chiar dacă a luat mai puţine starturi pe asemenea suprafaţă de rulare în comparaţie cu asfaltul. Este conştient de duritatea recunoscută a probelor de macadam de la Raliului Sibiului. Dar motivarea sa nu este diminuată: „Singura participare la Sibiu de până acum am avut-o în 2010, când am terminat raliul pe locul secund în cadrul Cupei Dacia. Atunci ni s-a confirmat faptul că este cel mai dificil raliu de macadam din campionat. Aşadar, ne va fi extrem de greu să abordăm raliul fără a ne asuma prea multe riscuri, dar în acelaşi timp ne gândim serios şi la o victorie, care ar putea aduce un avantaj major în privinţa continuării campionatului.”

Şansele şi riscul stau pe picior de egalitate, după cum subliniază Alex Mirea. „Raliul este un sport complex, mai ales în etapele precum cea de la Sibiu care implică şi factorul noroc, dar şi ştiinţa de a conserva sau ataca unde este cazul.”

Nu în cele din urmă, vom avea de urmărit şi evoluţia pilotul sibian Radu David. Acesta revine în Campionatul Naţional de Raliuri tot în tandem cu Mihaela Beldie pe post de copilot, dar de data aceasta cu Suzuki Swift Sport. Deşi nu s-a înscris şi în Cupa Suzuki,

Radu David îşi pregăteşte ascensiunea în raliuri, după cea a câştigat Campionatul Naţional de Slalom Paralel 2011, la categoria juniori.

Şanse egale şi premii pe măsura performanţei

Ca la fiecare etapă, premiile sunt de 1.000, 600 şi 400 de euro pentru ocupanţii primelor trei locuri în cadrul Cupei Suzuki. Însă miza pe care au declarat-o echipajele este posibilitatea de a demonstra calităţile competiţionale dispunând de acelaşi material tehnic.

Maşinile participante în Cupă sunt supuse unor modificări identice, care respectă toate standardele FRAS (Federaţia Română de Automobilism Sportiv), conforme cu Clasa 9 a CNRD. Toate modelele sunt echipate cu motorul de 1,6 litri şi 136 CP, corespunzător grupei N. Pentru a asigura acelaşi standard tehnic ridicat pentru fiecare maşină din Cupă şi a oferi tuturor echipajelor şanse egale pentru clasarea cât mai bună în competiţie, Suzuki România a autorizat Wise Motorsport drept singur partener care operează modificările cerute de regulament. Specialiştii Wise Motorsport asigură la fiecare etapă piese de schimb şi consultanţă tehnică pentru echipajele care folosesc Suzuki Swift Sport.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.