Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Piaţa second-hand de autoturisme continuă să scadă, potrivit specialiştilor autovit.ro, care au realizat o analiză a pieţei luând în calcul datele oficiale puse la dispoziţie de Serviciul de Înmatriculare a vehiculelor, precum şi datele înregistrate de platforma proprie. “Începând cu luna martie putem măsura clar efectul taxei care a determinat proprietarii de maşini vizaţi să nu mai scoată maşinile la vânzare pentru a evita pierderile substanţiale din preţul maşinii.

Asistăm astfel, de câteva luni, la o scădere a pieţei de maşini second-hand, dată de un efect de aşteptare al proprietarilor până la următoarea versiune a taxei de poluare.
Această aşteptare este confirmată şi de numărul anunţurilor care s-a diminuat uşor dar constant în perioada aprilie – iunie”, potrivit lui Mihai Cune, business manager Autovit.ro.

Mai mult de 8 din 10 maşini puse în vânzare sunt maşini de câţiva ani vechime: 20% se încadrează la norma de poluare Euro 5, 36% - Euro 4 şi 30% - Euro 3.

Cele mai puţine autoturisme scoase la vânzare sunt cele non-euro, Euro1 şi Euro 2, care au împreună mai puţin de 15% din anunţurile totale regăsite în platformă.

“Scăderea pe segmentul Non Euro - Euro 2 se explică prin faptul că maşinile înmatricultate în România pur şi simplu nu se mai tranzacţionează. S-au tranzacţionat cât de multe posibil în ianuarie – martie până la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au rămas cu ele fie au ales să le caseze prin programul Rabla.
Totuşi, numărul de maşini casate prin programul Rabla este destul de mic în comparaţie cu numărul de maşini de peste 14 ani vechime existente în parcul auto naţional”, afirmă Mihai Cune

Preţul rămâne principalul criteriu la cumpărarea unei maşini în ziua de astăzi. În primele şase luni ale acestui an, cele mai des întâlnite paliere de preţ pe Autovit.ro au fost 5-10.000 euro şi sub 3.000 euro. Şi categoria de maşini de peste 10.000 euro are o pondere importantă, de aproximativ un sfert.

Analizând variaţiile faţă de 2012, o concluzie interesantă este creşterea cu 14% a numărului de anunţuri pentru maşini de sub 3.000 euro. Pentru intervalul 20-100.000 euro, avansul a fost de 21%. Trebuie luat în calcul şi faptul că intervalul 3-10.000 euro a înregistrat scăderi ale numărului de anunţuri..

Integral pe România Liberă