Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a fost audiat, vineri, la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, la doar o zi după ce a anunţat marele său succes: privatizarea CFR Marfă. Însoţit de avocatul său, ministrul Transporturilor a declarat la intrare că a fost citat ca martor într-un dosar, anunţă EVENIMENTUL ZILEI.

Şeful său de partid, Crin Antonescu ceruse ca DNA să se sesizeze în cazul CFR Marfă, mai exact în cazul datoriilor şterse de Guvern. Totuşi, afirmă COTIDIANUL, preşedintele PNL a declarat că privatizarea companiei menţionate este un succes în condiţiile impuse de FMI. Liderul liberal a menţionat că iniţial, atât CSAT-ul cât şi Relu Fenechiu, au opinat că CFR Marfă nu trebuie privatizat, dar la cererea FMI s-a revenit asupra acestei păreri deşi „privatizările de nevoie sunt întotdeauna afaceri nu grozave“.

CURENTUL aminteşte că  după şapte ore de negocieri, Compania Grup Feroviar Român a fost declarată câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, contra sumei de 202 milioane de euro, contractul putând fi semnat săptămâna viitoare. Pentru cele 202 milioane euro GFR primeşte pachetul de 51% din acţiuni dar asumă şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

GÂNDUL prezintă miza privatizării CFR Marfă şi de ce avea nevoie Guvernul de un câştigător al licitaţiei şi când se va vinde de fapt compania. De această privatizare depindea încheierea cu succes a prezentului acord de tip stand-by cu Fondul Monetar Internaţional, acord prin care statului i s-au pus la dispoziţie 5 miliarde de euro pe care îi poate folosi în cazul în care are probleme de finanţare, şi este esenţială pentru negocierea unui viitor acord.

GFR este parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, şi principalul competitor al CFR Marfă pe piaţa locală. ADEVĂRUL prezintă şi cine este  Gruia Stoica (45 de ani) şi cum a ajuns acesta de la afacerist în satul de romi Toflea din Galaţi la vânzător de dălţi, operator feroviar iar acum este „regele vagoanelor“. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.

ANTENA3 remarcă faptul că agenţia bulgară pentru privatizare şi control post-privatizare a decis să anuleze procedura de privatizare a diviziei de marfă a Companiei Naţionale Feroviare BDZ, pentru care Grupul Feroviar Român (GFR) a depus o ofertă de preluare.

În România, în 3 ore, Gruia Stoica şi-a schimbat oferta, iar ROMÂNIA LIBERĂ se întreabă cât de legal este. Patronul GFR, singurul ofertant participant, s-a răzgîndit şi s-a oferit să plătească acţiunile cu bani jos, nu în rate cum este prevăzut în oferta finală ce s-a depus până miercuri la prânz. Modificarea este la limita legalităţii, competitorii săi spun că statul trebuie să o respingă, deoarece oferta finală a fost bătută în cuie miercuri şi nu mai poate fi schimbată.

Rezultatul procedurii de privatizare a CFR Marfă este unul bun, ca şi preţul oferit pe pachetul de 51% din acţiunile companiei, a declarat, pentru MEDIAFAX, premierul Victor Ponta, adăugând însă că el rămâne prudent, deoarece trebuie obţinut avizul Consiliului Concurenţei, iar banii trebuie şi achitaţi de investitor.

Însă, în timp ce Ponta sună goarna optimismului, opoziţia reclamă eşecul privatizarii, constată COTIDIANUL. Se pare că urmează un posibil control al instituţiilor financiare internaţionale cu privire corectitudinea procesului de privatizare. Perdanţii licitaţiei se revoltă, sindicatele sunt pe punctul de a încerca să se impună, iar jurnaliştii şi analiştii economici ridică semne de întrebare.


Comentarii

nicu In Germania la Stuttgart se construieste o gara care costa 6 Miliarde Euro.... iar CFR Marfa a costat doar 202 milioane??? plus 1,5 milioane investitii de mediu :) Si daca nu le face? Punem pariu ca nu se intampla nimic?

24 iunie 2013 10:17

val PDL-eprele il tot ataca pe Fenechiu, sub bagheta Javrei Ordinare. Nu trebuie sa uitam ca PDL-eprele au avut puterea totala asupra Justitiei, iar daca Fenechiu era vinovat trebuia condamnat, daca nu este vinovat, tot Justitia cu Javra Ordinara scoate pisica din cind in cind ca acesta ar fi "vinovat" de ceva. Populatia ar dori ca acesti mincatori de banii statului (ai nostrii) sa nu mai lase sa pluteasca indoieli asupra oamenilor din conducerea tarii si sa actioneze cit mai rapid, iar daca omul este vinovat sa-l condamne.

24 iunie 2013 0:01

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.