Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Reţeaua Română de Reducere a Riscurilor Asociate Consumului de Droguri (RHRN) semnalează mai multe erori ale campaniei anti-etnobotanice iniţiată de Ministerul Afacerilor Interne şi Prefectura Bucureşti.

Este vorba de campania în care mai mulţi tineri apar cu un smoc de iarbă în gură, mesajul fiind: "Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume".

Valentin Simionov, directorul RHRN, spune că mesajul nu este unul fericit, ba mai mult, campania are erori tehnice sau afirmaţii făcute fără dovezi.

"Aşa numita campanie educaţională promovează stigmatizarea consumatorilor de etnobotanice, consideraţi de iniţiatorii campaniei drept inferiori vacilor în decizia de a consuma etnobotanice. Promovarea acestei imagini de către o instituţie a statului confirmă stereotipurile negative despre consumatorii de droguri, consideraţi a fi singurii responsabili pentru extinderea consumului acestei substanţe", se arată în comunicatul RHRN.Valentin Simionov spune că autorităţile ar trebui să ştie şi că substanţele denumite "etnobotanice" nu pot fi catalogate ca "iarbă", deoarece efectul psihotrop nu este dat de plantă ci de substanţe obţinute în laborator.




Integral pe Jurnalul Național