Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Costi Mocanu, Senior Vice-President CME Head of Voyo, a declarat, marţi, la International Digital Forum, că oferte de tipul Vplay sunt imposibil de realizat în condiţii normale şi legale, precizând că niciunul dintre jucătorii "over-the-top" din lume nu oferă aşa ceva, potrivit Mediafax.

Costi Mocanu a mai vorbit despre faptul că oferirea de conţinut "over-the-top" de către radiodifuzori, prin dezvoltarea unor platforme specifice, cum este şi Voyo, este o etapă "firească".

"Voyo este o nouă fereastră de exploatare (...), este întregirea lanţului de distribuţie a drepturilor. Facem parte dintr-o companie, CME, care are ca deviză sloganul «One content, multiple distribution». Producem conţinutul şi-l exploatăm pretutindeni, în cinematografe, prin Media Pro Distribution în fereastra home video, prin canalele free-to-air, canalele basic, acum avem şi Voyo", a spus Mocanu.

În acest context, şi Ovidiu Ghiman, Chief Strategy and Commercial Residential Officer Romtelecom, a spus că motivaţia care stă în spatele lansării unor astfel de servicii este una strategică.

"În tot ceea ce facem ţinem cont de nevoia clienţilor. De unde vin banii? Trebuie să nu uităm toţi că banii vin de la clienţi (...) De aceea, în tot ceea ce facem, trebuie să ţinem cont de nevoile acestor clienţi şi de cum putem să venim cu un nou serviciu din ce în ce mai competitiv şi mulat pe nevoile lor. Investiţia Romtelecom vine clar din această nevoie, din dorinţa clientului de a consuma un conţinut în alt fel decât în mod tradiţional, urmărind canale lineare", a explicat Ghiman.

El a mai spus că, în momentul de faţă, este greu să vorbeşti despre amortizarea unei investiţii în platforme de tipul "over-the-top", având în vedere pirateria din România.

"Dorim să ne convingem clienţii că trebuie să plătească pentru conţinutul respectiv şi dorim să ne convingem clienţii că produsul nostru este competitiv", a spus Ghiman, precizând însă că "puterea de cumpărare din această piaţă este una limitată", iar concurenţa din piaţa aceasta este una "mai mult decât acerbă".

Pe de altă parte, Costi Mocanu a spus că, în momentul de faţă, Voyo se diferenţiază de alte platforme prin oferta sa. "Brandurile sunt importante, iar un player mare cum e Warner Brothers îţi întăreşte platforma cu mii de titluri care să-ţi conducă consumul. Elementul de diferenţiere, însă, pentru că aceste deal-uri nu sunt securizate în regim exclusiv, (...) este că Voyo vine în plus cu producţiile pe care televiziunile din CME (Central European Media Enterprises Ltd., n.r.) le comandă celor care sunt însărcinaţi cu producţia - Media Pro Entertainment", a spus Mocanu.

El a precizat, totodată, că în cazul unor astfel de platforme "over-the-top", profitabilitatea poate fi obţinută în peste cinci ani de la lansarea lor.

"În Anglia, Netflix a fost lansat anul acesta şi a atins un milion de subscriberi, au 5.000 de titluri. Profitabilitatea este aşteptată undeva peste cinci ani. Noi, cu Voyo, vrem să securizăm o masă de parteneri", a spus Mocanu.

La rândul său, vorbind despre preţul pe care un utilizator român ar fi dispus să îl plătească pentru a avea acces o lună la conţinutul unei platforme "over-the-top", Ovidiu Ghiman a spus că preţul de 3 euro/ pe lună a fost adus de piaţă de mai mulţi jucători. "Cred că este prematur să spunem că aceasta este cifra", a spus, însă, Ovidiu Ghiman.

Pe de altă parte, răspunzând unei întrebări, Costi Mocanu a vorbit despre faptul că, în ultimii ani, business-ul de televiziune a avut de suferit din cauza scăderii drastice a veniturilor din publicitate.

"Broadcasterii nu se simt deloc bine, pentru că, în ultimii ani, broadcastingul pur bazat pe venituri din advertising a avut de suferit. Noi am avut de-a lungul timpului investiţii tot mai mari în crearea de conţinut de calitate. Ceea ce numim 'production value' a crescut în fiecare an. Ori răspunsul din partea pieţei de advertising a fost unul din ce în ce mai scăzut. Intrarea companiilor mari de cablu în piaţa drepturilor a dus la o creştere, noi am spune nejustificată, a unor cheltuieli de producţie. Playeri tradiţionali - Pro TV, Antena, Prima TV şamd - nu mai au acces la anumite drepturi. Veţi spune că sportul nu este Free TV (liber la retransmisie, n.r.) nicăieri în lumea mare, este securizat în Pay TV (cu plată, n.r.). Ne referim însă la pieţe puternice, mari, unde există încă resurse in piata de advertising - Anglia, Germania, Franţa"- a spus Mocanu.

El a precizat că piaţa de publicitate din România a suferit "o prăbuşire abruptă". "Nu cred că astăzi noi, ca broadcasteri, vom putea căpăta într-un interval scurt de timp priceperea şi aptitudinile necesare pentru a ne face buni distribuitori, la fel cum nu cred că actualii playeri din domeniul de distribuţie (companiile de cablu, n.r.) vor putea ajunge să producă conţinut de calitate cu care să faci diferenţa", a mai spus Mocanu.

Voyo.ro este o platformă online de entertainment cu conţinut premium, diversificat, exclusiv şi legal. Conţinutul voyo.ro este oferit în sistem de abonament şi Pay Per View. Avantajul acestui serviciu este faptul că utilizatorii beneficiază, în condiţii perfect legale, de sute de titluri de filme, emisiuni informative şi de divertisment, seriale, show-uri şi evenimente sportive, multe dintre acestea cu difuzare live. De asemenea, voyo.ro oferă nenumărate seriale internaţionale, seriale româneşti, disponibile chiar în avans faţă de difuzarea la TV.

International Digital Forum 2012 s-a desfăşurat marţi, la Bucureşti, şi a reunit oficiali, autorităţi de reglementare, televiziuni şi producători de echipamente, retaileri, precum şi reprezentanţi ai consumatorilor.

International Digital Forum, ajuns la a treia ediţie, a fost organizat de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD), în cooperare cu Grayling, companie de consultanţă în comunicare la nivel global. Fondată în anul 2009, Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale este principalul for independent consacrat promovării tehnologiilor digitale în România şi în special a tranziţiei la serviciile de televiziune digitală terestră.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.