Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Băncile din Marea Britanie, Statele Unite, dar şi din alte ţări, precum Italia, intensifică măsurile de prevenire a fraudelor, pentru a proteja clienţii împotriva escrocilor dornici să exploateze pandemia coronavirusului cu o serie întreagă de trucuri noi, inclusiv vânzări false.

În timp ce britanicii sunt consemnaţi la domiciliu, unele bănci au spus că clienţii au fost deja atraşi de escroci care se prezentau ca reprezentanţi ai unor bănci, ai guvernului sau furnizori de servicii de sănătate, pentru a convinge victimele să le predea parolele sau alte date sensibile.

Frauda este, de asemenea, în creştere în Statele Unite, unde autorităţile de reglementare au avertizat cu privire la escrocherii legate de investiţii şi furturi de date.

În Marea Britanie, băncile Barclays, HSBC, Lloyds Banking Group şi Royal Bank of Scotland au lansat campanii pe reţelele de socializare pentru a demasca aceste fraude. Metro Bank a anunţat că echipa sa de anti-fraudă funcţionează permanent pentru a ajuta clienţii afectaţi.

Băncile au spus că escrocii foloseau o serie de metode pentru a prăda oamenii. E-mailurile pentru „phishing”, transferurile bancare autorizate şi schemele care implică cumpărarea sau falsa vânzare de bunuri sau servicii sunt în creştere, alături de fraude mai complexe „de deturnare a plăţilor”, concepute pentru a determina companiile să facă plăţi mari în numerar.

Integral pe România Liberă