Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Criteriile pe baza cărora unii șefi din Poliția Română avansează în grad sau în funcție au la bază îndeplinirea unui plan, lunar sau semestrial. Polițiști care acționează în stradă au dezvăluit, în exclusivitate pentru evz.ro, că sunt obligați să facă acest target, în favoarea șefilor, în loc să intervină la apelurile de urgență 112, pentru aplanarea conflictelor sau salvarea unor vieți.

Agenții de poliție nu sunt evaluați niciodată față de cum au soluționat un caz de urgență, în urma sesizărilor la 112, deși oficialii MAI au declarat, mai ales după cazul Caracal, că acest trebuie să se axeze în mare parte pe relaționarea cu cetățenii și pe cazurile semnalate prin apelurile de urgență.

Un polițist care se confruntă, zilnic, cu fenomenul stradal, Viorel Șeicaru, vicepreședinte al Sindicatului Național al Agenților de Poliție (SNAP) a declarat, în exclusivitate pentru evz.ro, că , față de cele transmise de conducerea MAI, realitatea stă cu totul altfel.

„Sunt foarte rare cazurile când un șef de secție este interesat de relaționarea agentului din stradă cu cetățeanul și de cum a rezolvat acesta un apel de urgență. Agentul de siguranță publică este evaluat săptămânal, lunar, trimestrial, etc, strict pe hoți prinși în flagrant. Este lesne de înțeles de ce anumiți polițiști tratează cu superficialitate intervențiile la 112 sau solicitările cetățenilor, gândul lor este să scoată din pământ din iarba verde un infractor pentru că altfel vor fi pedepsiți de șef”, susține Viorel Șeicaru.

Integral pe Evenimentul Zilei