Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Conform publicației Oficiului European al Proprietății Intelectuale (EUIPO), din data de 10.02.2020, după ce a trecut perioada de examinare și opoziții, stema României a devenit oficial brand european deținut de Margareta a României în calitate de persoană fizică.

Pentru a elucida complexa situație referitoare la legitimitatea sau legalitatea demersului ne-am adresat unei persoane din domeniul proprietății intelectuale. Radu Bozocea este partener Weizmann Ariana & Partners , agenție recunoscută de EUIPO ca și Key User datorită celor peste 800 de cazuri reprezentate acolo.

„Despre legitimitate nu mă pot pronunța dar referitor la legalitate aici procedurile sunt foarte bine stabilite și urmate de EUIPO – Oficiul European. Orice terț interesat se poate opune sau cere anularea oricărei solicitări , acesta fiind și motivul pentru care cererile pentru drepturille exclusive, în cazul de față este vorba de un DMI , sunt mai întâi publicate și abia apoi emise certificatele pentru exclusivitate. În cazul de față Președinția sau Secretariatul General al Guvernului cred că pot fi considerate în categoria celor de mai sus pentru a ridica obiecțiuni, în cazul în care le au, referitor la această inițiativă“, a declarat Radu Bozocea.

Dar ce poate face Maragareta cu stema României? Pe site-ul acestei instituții se precizează: „Dacă o altă persoană utilizează desenul sau modelul industrial (sau unul similar) fără permisiune, titularul îndreptăție să ia măsuri pentru a-l opri“.

Deci, practic, Margareta a României poate interzice oricărei persoane, firme sau instituție să utilizeze stema României în scop comercial în țările din Uniunea Europeană. Trebuie precizat că EUIPO este o instituție similară OSIM-ului din România, dar la nivel comunitar, iar certificatele emise de această instituție sunt valabile uniform în toate țările UE.