Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

O mișcare surpriză a anunțat Alin Burcea, directorul general al agenţiei de turism Paralela 45, la conferinţa de presă organizată cu ocazia împlinirii a 30 de ani de activitate a companiei. Proprietarul companiei a explicat că se află în negocieri pentru fuziunea cu o companie specializată pe incoming, sector pe care vrea să-l dezvolte, întrucât turismul românesc are rezultate slabe în ceea ce priveşte aducerea de turişti străini.

„Pe incoming pot să anunţ doar atât: că vom fuziona cu o companie specializată în acest tip de turism de pe piaţa românească. Voi spune la momentul potrivit, acum suntem în discuţii. Mai durează trei săptămâni. Trebuie să intrăm pe zona asta, pentru că România o duce foarte slab. S-ar putea în scurt timp să ne depăşească şi Albania. Vreau să încercăm să aducem şi străini în România, pe incoming ar trebui să mergem foarte tare. Ar trebui să fie un concept naţional, din păcate aştept guvernarea următoare”, a declarat Burcea, într-o conferinţă de presă.

Paralela 45, una dintre primele trei agenții de turism înființate după anul 1989, a ajuns la 70 de milioane de euro rulaj la finalul anului trecut și estimează o creștere de 12-15% în acest an. 1,8 milioane de turiști au călătorit în 30 de ani cu Paralela 45.

În cei 30 de ani de activitate, agenția de turism Paralela 45 a reușit să treacă de la 50 de angajați la 250 de angajați și a dezvoltat peste 160 de itinerarii și colaborează cu 45 de ghizi. De asemenea, are:

peste 600 de zboruri charter;
50 de locali permanenți în destinații;
peste 50 de agenții;
28 de specialiști de producție turistică externă;
creștere de 33% la circuite în 2019.

Istoria uneia dintre cele mai longevive agenții de turism începe în ianuarie 1990, când Alin Burcea și Adrian Grigorescu, colegi și ghizi la Întreprinderea de Turism, Hoteluri și Restaurante, au decis să deschidă împreună o agenție de turism. Trei luni mai târziu, Paralela 45, nume dat de un artist plastic, inaugura primul sediu în Bulevardul Regina Elisabeta, iar proprietarii erau surprinși de avalanșa de turiști.

„Noi deschideam la ora opt, iar coada era deja formată în fața agenției. Vindeam la vremea aceea vacanțe pe litoral, pe care le contractasem de la hotelierii pe care îi cunoscusem ca ghizi. Apoi am început să vindem vacanțe la munte și în zona balneo. Invitam oamenii să ia loc și era inedit pentru ei, care cumpăraseră până atunci stând în picioare, la un ghișeu”, povestește Alin Burcea, CEO Paralela 45.

Trei luni mai târziu, a fost organizată și prima excursie în străinătate: Istanbul cu autocarul, iar prima destinație mai îndepărtată oferită turiștilor a fost China. Încă din primii ani, în portofoliul turoperatorului au intrat Grecia, Egipt, Antalya pentru vacanțele verii și circuitele turistice.

Integral pe Jurnalul Național