Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Cu doi producători auto, Renault şi Ford, şi 400 de companii care produc componente, industria auto a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 28 de miliarde de euro. Având o contribuţie de 14% din PIB, sectorul a devenit unul de bază al economiei româneşti. Tot în 2018 România a depăşit Ungaria şi Polonia la producţia de automobile, după ce aceasta a crescut cu aproape o treime faţă de anul 2017, ducând astfel ţara noastră pe locul 8 în topul producătorilor europeni. În ciuda acestor cifre, suntem de ani buni ocoliţi de marile investiţii ale giganţilor mondiali, deşi de fiecare dată figurăm pe lista scurtă a locaţiilor care urmează să fie alese.

Marii producători, care de-a lungul anilor au fost interesaţi să construiască o fabrică de autoturisme în România, au renunţat în final, iar motivul principal invocat a fost lipsa infrastructurii care să lege România de Vestul Europei şi să faciliteze accesul spre Portul Constanţa. Reprezentanţii Renault şi Ford se roagă de ani buni de guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria să le pună la dispoziţie o infrastructură rutieră care să îi ajute, dar până acum au trebuit să se mulţumească doar cu promisiuni.

Asta explică de ce Renault nu a mai vrut să deschidă o a doua fabrică la noi, preferând să se ducă în Maroc. Ceea ce este însă şi mai grav este că încă nu putem să le oferim potenţialilor investitori nişte termene clare până la care ne asumăm că vom rezolva problema. Pe de altă parte, nu ne mai putem lăuda nici cu mâna de lucru calificată, iar subiectele legate de stabilitatea legislativă şi fiscală nu ne ajută deloc în discuţiile cu potenţialii investitori.

Integral pe Jurnalul Național