Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

După scandalul emisiilor (Dieselgate), care a izbucnit în septembrie 2015, cei vinovați au fost într-un final sancționați. Aceștia au fost acuzați că în mod intenţionat nu i-au anunțat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei.

Trei dintre cei mai mari producători auto din Germania au fost amendați cu 100 milioane euro. Se pare că, din 2004 până în 2013, aceștia s-ar fi întâlnit în mod regulat cu producătorii de oțel și cu alte companii din lanțul de aprovizionare, pentru a discuta suprataxele plătite pentru achiziționarea oțelului. Astfe, magnații din industria auto au format un cartel pentru a cumpăra oțel.

Prețurile ilegale rezultate din cartel au fost plătite până cel puțin în 2016, în timp ce sefii de la Volkswagen au fost puși sub acuzare de procurori.

Integral pe Capital