Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, camionetele și vehiculele sportive utilitare) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranță: sistem inteligent de asistență pentru controlul vitezei; facilitarea instalării sistemului antidemaraj cu etilotest; sisteme de avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto; sisteme de avertizare privind starea avansată de distragere a atenției conducătorului auto; semnale pentru frânare de urgență; sisteme de avertizare la mersul înapoi; dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele; monitorizarea precisă a presiunii în pneuri. Pentru autoturisme și camionete vor fi necesare măsuri avansate suplimentare de siguranță. Acestea includ: sisteme avansate de frânare de urgență; sisteme de urgență de menținere a benzii de circulație; zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact. Regulamentul permite Comisiei să adopte norme specifice privind siguranța vehiculelor care funcționează cu hidrogen și a vehiculelor autonome. Noile norme se aplică după 30 de luni de la intrarea sa în vigoare. Evident că introducerea acestor echipamente pe vor crește prețul automobilelor noi, dar trebuie remarcat că multe dintre sistemele care vor deveni obligatorii din 2022 există deja pe automobilele cu nivel de echipare superioară sau premium.
Integral pe Jurnalul Național
Te-ar mai putea interesa și...
Cum arată bugetul pe 2020
12 decembrie 2019 18:03Vești proaste pentru români! Se scumpesc țigările și carburanții. Cât vom scoate în 2020 din buzunare
12 decembrie 2019 16:16Deficitul bugetar pe anul viitor ar fi de 3,58%
12 decembrie 2019 11:40Cresc accizele, cresc prețurile. Un plin de benzină va fi mai scump cu 3-4 lei
12 decembrie 2019 10:28Ministrul Economiei, acuzații grave la adresa predecesorului său: A lăsat în urmă facturi neplătite
11 decembrie 2019 17:59Ziarele de astăzi
Excluderi în USR noaptea, ca hoţii. Val de plecări din partid
USR riscă să se confrunte cu un adevărat val de plecări din partid iar președintel acestuia, Dan Barna, este din nou contestat, așa cum s-a întâmplat și după pierderea calificării în turul al doilea al alegerilor prezindiale....
Exclusiv Ziare.ro
Editorial
Profesor universitar doctor chirurg şi docent, cercetătoarea Raluca Turcan
Să nu vă grăbiţi să vă programaţi la chirurgul Raluca Turcan! Este o glumă. Mai corect spus, o ironie. Doamna nu operează decît în Parlament şi pe la PNL şi, foarte rar, pe la Cotroceni. Nu ştie o iotă de chirurgie,...