Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Consiliul European a adoptat o directivă care obligă toți producătorii de automobile ca, începând de la jumătatea anului 2022, să-și doteze mașinile introduse pe piața UE cu echipate avansate de siguranță. Directiva a apărut în urma unui acord convenit cu Parlamentul European, încă din luna martie, și are ca scop principal reducea semnificativă a numărului victimelor accidentelor rutiere. România se află pe primul loc în UE în ceea ce privește tristul record de accidente rutiere mortale cu 96 de persoane raportat la un milion de locuitori. Pentru cei care vor să schimbe automobilul cu unul low-cost, ar fi bine să o facă în următorii doi ani, pentru că acestea vor dispărea de pe piața Uniunii.

Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, camionetele și vehiculele sportive utilitare) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranță: sistem inteligent de asistență pentru controlul vitezei; facilitarea instalării sistemului antidemaraj cu etilotest; sisteme de avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto; sisteme de avertizare privind starea avansată de distragere a atenției conducătorului auto; semnale pentru frânare de urgență; sisteme de avertizare la mersul înapoi; dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele; monitorizarea precisă a presiunii în pneuri. Pentru autoturisme și camionete vor fi necesare măsuri avansate suplimentare de siguranță. Acestea includ: sisteme avansate de frânare de urgență; sisteme de urgență de menținere a benzii de circulație; zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact. Regulamentul permite Comisiei să adopte norme specifice privind siguranța vehiculelor care funcționează cu hidrogen și a vehiculelor autonome. Noile norme se aplică după 30 de luni de la intrarea sa în vigoare. Evident că introducerea acestor echipamente pe vor crește prețul automobilelor noi, dar trebuie remarcat că multe dintre sistemele care vor deveni obligatorii din 2022 există deja pe automobilele cu nivel de echipare superioară sau premium.

Integral pe Jurnalul Național