Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Anunţ de maximă importanţă pentru şoferi, odată cu venirea frigului. Codul Rutier este neclar în privinţa roţii de rezervă, care ar trebui să fie „în ton” cu anotimpul în care se circulă: astfel, şoferii trebuie să aibă o roată de rezervă de iarnă în sezonul friguros.

Legea nu specifică nimic despre roata de rezervă, dar cu siguranţă trei anvelope de iarnă şi una de vară îl vor face pe poliţist să scoată carneţelul cu amenzi, scrie capital.ro.

Legislaţia rutieră este vagă în acest sens, deşi maşina trebuie să fie dotată cu patru roţi de iarnă sau all-season, altfel şoferul riscând amenzi usturătoare.

„Este sancţionată conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante. Amenda pentru fapta menţionată este prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1.305 şi 2.900 de lei) şi se va reţine certificatul de înmatriculare/înregistrare al autoturismului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie”, informează Poliţia Rutieră.

Integral pe Gândul