Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Foarte dificilă situaţia angajaţilor bugetari care nu-şi pot primi salariile în absenţa ordonatorilor principali de credite, care să semeneze ordine de plată şi alte documente financiar contabile. Şi urgenţa este evidentă. Sunt familii care trăiesc de la un salariu la altul, şi orice întârziere le afectează traiul de zi cu zi. Totuşi, trebuie ca actele normative emise să se supună Constituţiei şi legislatiei în vigoare. Ce s-ar întâmpla dacă, în urma unei sesizări la CCR, OUG-ul sau legea de aprobare a OUG-ului ar fi respinse, se anulează toate actele financiar-contabile, emise în baza acestui OUG? Situaţia actuală nu poate fi schimbată prin OUG Ministrul este ordonator principal de credite, el semnează ordine de plată, state de plată şi orice acte financiar-contabile emise la nivelul ministerului. De exemplu, repartizarea sumelor prevăzute în buget pentru instituţiile subordonate ministerului. El poate delega, cât timp este în funcţie, pe timp limitat, o parte din aceste atribuţii ce-i revin din calitatea de ordonator de credite. Şi sub supravegherea şi controlul sau, persoana delegată semnează anumite documente. Schimbarea statutului ordonatorului principal de credite, mai precis trecerea atribuţiilor de la ministru la Secretarul general al ministerului, se loveşte de câteva prevederi constituţionale şi legale.

Integral pe Adevărul