Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Piața europeană a cărnii de porc a fost grav destabilizată după ce China, care se confruntă cu pesta africană, a achiziționat aproape întreaga cantitate disponibilă de carne de porc. Efectele s-au simțit deja în țara noastră, dependentă de importuri, unde prețurile s-au majorat deja cu 30%. Producătorii ne avertizează însă că vor urma scumpiri uriașe în următoarea perioadă.

China a reușit să golească întreaga piață mondială de carne de porc. Achizițiile uriașe ale acestei țări au declanșat un tsunami al prețurilor, care cresc fără oprire. România, care importă acum peste 60% din necesarul de carne de porc, este unul dintre cele mai afectate state în ce privește scumpirea cărnii și a preparatelor din carne. ”În China, care este cea mai mare consumatoare de carne de porc din lume, a apărut pesta porcină africană, iar efectivele lor de porci s-au diminuat cu aproape 70 la sută.

În UE au crescut prețurile din cauza Chinei, care a avut o cerere uriașă de carne de porc, iar Comunitatea Europeană nu era pregătită pentru o astfel de cerere. China a oferit un preț mai mare și a luat o cantitate imensă, nu numai din Europa, ci și din Statele Unite și din Canada. A apărut, astfel, un deficit pe piața europeană de carne și automat s-au ridicat prețurile cu 30%.

Și este o creștere care continuă și este prognozată să ajungă la 60%. România a fost dintotdeauna dependentă de importuri și, chiar dacă nu am fi fost dependenți , când piața se prăbușește pentru că nu mai sunt animale, sigur urmează scumpiri”, ne-a declarat Sorin Minea, președintele Romalimenta.

Integral pe Naţional



Comentarii

Dr. House La câți porci avem, nu știu cum de suntem dependenți de importuri...

13 august 2019 15:54

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.