Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

“Mi-e poftă de ceva dulce.” “Aș mânca un desert bun.” Te servesc cu o bomboană de ciocolată.” Sunt doar câteva dintre afirmațiile frecvente în perioadele de stres la serviciu, la aniversări, la trecerile dintre anotimpuri, cu astenie, sau când ne relaxăm seara, după o zi istovitoare. Ce au în comun multe dintre obiceiurile alimentare antistres? Ne lămurește medicul Florin Ioan Bălănică, membru al Asociației Europene pentru Medicina Stilului de Viață.

“Din zahăr facem grăsime. Noi nu putem să depozităm zahăr. Singura formă de depozit a zaharurilor este glicogenul care rămâne la nivelul mușchilor și ficatului pe o perioadă limitată de timp și apoi, se transformă în grăsime. Așa că, sursa principală a grăsimilor este zahărul. Zahărul este prezent în aproape toate alimentele, tocmai de aceea sugerez pacienților mei să citească eticheta produselor înainte de a le cumpăra. Dacă vor cumpăra un produs neetichetat, ceea ce e puțin probabil, dar se mai întâmplă, trebuie să cunoască ce conține acel produs. De exemplu, mierea sau o prăjitură: trebuie să știm că o prăjitură conține atât zaharuri, cât și grăsimi. Chiar dacă vom consuma o prăjitură fără zahăr, trebuie să fim conștienți că ea conține grăsimi. Deci nu scăpăm de îngrășare dacă alegem să consumăm în exces dulciuri, cu sau fără zahăr”, avertizează medicul Florin Ioan Bălănică, cel care tratează zilnic pacienți cu exces ponderal.

Integral pe Cotidianul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.