Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

În pofida presiunilor tot mai mari care se fac pentru extinderea rețelei naționale de autostrăzi, România nu poate depăși „pragul psihologic“ de 100 km pe an. Deși ținta e derizorie, în 2018 nici măcar atât nu s-a realizat, fiind recepționați mai puțin de 60 km de autrostradă.

Construcția de autostrăzi este un test de netrecut pentru actualii, dar și pentru foștii guvernanți. Anul trecut, ținta „pe hârtie“ a fost de 150 km, după cum afirma fostul premier Mihai Tudose, însă nici măcar 60 km nu au fost dați în folosință la finele anului. Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, cunoștea bine situația (respectiv propria incapacitate de a mișca lucrurile din loc), întrucât în februarie 2018 a declarat că nu-și asumă finalizarea a mai mult de 60 km de autostradă pe tot anul. Zis și făcut: din planul de 150 km s-au recepționat 59,5 km, din care 15 km au fost de fapt reconstruiți, după o lucrare proastă. După toate aceste „realizări“, ministrul a plecat, dar șefii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au rămas neclintiți în scaune. Aceasta, deși Șova îi amenințase cu demiterea dacă nu termină 100 km de autostradă în 2018.

Ce-și propune CNAIR pentru 2019
Anul care abia a început se anunță la fel de lipsit de perspectivă. Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat, la Pro TV, că în 2019 vor fi inaugurați doar 118 km de autostradă. Cel mai probabil, și această țintă se va dovedi o misiune imposibilă.

Potrivit lui Șerbănescu, nu CNAIR dă termenele, ci „constructorii spun că finalizează în 2019“. Cu alte cuvinte, compania de administrare nu are nici o responsabilitate.

Potrivit Asociației Pro Infrastructura, pentru 2019 există o singură certitudine: pot fi inaugurați doar 43,28 km, adică loturile 3 (mai-iunie) și 4 (august-septembrie) ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (între Holdea și Șoimuș). „În acest moment, este fezabil, dar dificil, ca la finalul lui 2019 să circulăm pe încă aproximativ 8 km din Autostrada A10 între Sebeș și nodul Alba Iulia Sud, pe bretele scurte de acces de la Lancrăm. Restul tronsonului (până la Alba Iulia Nord) nu poate fi gata în 2019, realist vorbind. Iar sectorul de 17,9 km din Autostrada Transilvania (A3) dintre Iernut și Chețani are doar șanse teoretice să fie deschis până la sfârșitul lui 2019, din cauza problemelor financiare ale constructorului (Astaldi) și birocrației nerezolvate. Așadar, scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel foarte optimist 69,18 km. Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate“, potrivit sursei citate.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.