Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

România ocupă ultimele locuri la majoritatea indicatorilor urmăriţi în Monitorul educaţiei şi formării, ediţia 2018, publicată marți de Comisia Europeană, scrie News.ro. Potrivit documentului, România rămâne una dintre puţinele ţări care nu au atins încă niciuna dintre principalele ţinte pentru 2020, iar alocările din PIB pentru educaţie, cu toate că sunt în creştere, continuă să fie cu mult sub media UE. România a făcut progrese notabile în ce priveşte rata ocupării forţei de muncă în rândul tinerilor cu studii. Însă, echitatea în educaţie, decalajul dintre mediul rural şi urban şi incluziunea romilor continuă să reprezinte provocări-cheie, care au consecinţe la nivelul creşterii incluzive şi a inegalităţilor în societate.

Potrivit Comisiei Europene, România a înregistrat următoarele evoluţii privind cele şase ţinte stabilite pentru 2020 la nivel european:

- a treia cea mai mare rată a abandonului şcolar timpuriu din UE (proporţia tinerilor care au cel mult gimnaziu în segmentul de vârstă 18-24 ani, perioada analizată 2014-2017): 18,1% (neschimbat comparativ cu 2014), faţă de o medie UE de 10,6%, apropiată de ţinta de 10% pentru 2020;

Integral pe Republica



Comentarii

Loredana Voiculescu Va mai recomand si articolul "UE va vrea bulangi elghebete-ORL" din care spicuiesc pentru / impotriva Dvs. (si mai ales a copiilor Dvs., n.m.): "CNCD și asociația Accept au pus la cale un "parteneriat" pentru „instruirea profesorilor” întru combaterea „discriminării” popo-"persoanelor" LGBT în școli". Cu respect, LV

18 octombrie 2018 7:17

v Adevarat, problema este mai veche. Trebuie sa se stie ca nu toti oamenii (copii) au aceiasi capacitate de invatare. Nu trebuie ca toti sa termine o anumita forma de invatamint, ci sa aibe cunostintele necesare diplomei (sau adeverintei). Occidentul ne-au "introdus" sistemul Bologna. Ei nu-i accepta pe tzigani, sa-i educe si sa-i integreze ei, ca sa ne dea noua exemplu. Acuma au ajuns "profesori universitari" oameni care au liceul la seral si facultatea la fara frecventa. Cam ce pot invata niste studenti de la astfel de "profesori"? Ar fi multe de spus despre invatamintul nostru, partial descrise de "socotitorul". Privind sistemul actual de scolaritate, eu am propus ca la eliberarea certificatului de nastere sa se elibereze si o diploma, la cererea parintilor.

17 octombrie 2018 23:32

Loredana Voiculescu Iata, io zic ca mi-am cam supt portia de EURO-poolla pe ziua in curs - acum e randul Dvs. sa va alaturati noua (EURO-pushlamalelor "republicane" in chilotzi la metrou & sinuciagsului CPT, n.m.)! Cu respect, LV

17 octombrie 2018 22:50

Socotitorul Importanta e ca Dvs. sa sugeti EURO-poolla in chilotzi (la metrou, n.m.) si sa (mai) si credeti ca indicatorii utilizati de (alde) Corina Cratza (zisa si "EURO-CIUMA ROSIE", n.m.) ar avea ceva in comun cu ceea ce incearca EURO-pushlamalele sa va sugereze Dvs. ca ar insemna - MARE ATENTIE LA neo-CUVINTELE de COD gen "abandon", "excluziune", "decalajul", "provocări-cheie", etc. - "creşterea incluziva şi a inegalităţilor în societate" referindu-se (exclusiv) la capacitatea si dispozitia Dvs. de a va amesteca cu tziganii si pe copii Dvs. cu puradeii ... Cu respect, S.

17 octombrie 2018 22:47

Socotitorul Astazi cand graul sau porumbul a ajuns la 0,5 lei pe kg, cand masinile sunt facute pe banda automata de catre roboti, in lume castiga cei care au inovatii. Cum sa patrunda Romania in acest club select? N-are nicio sansa cu acest abandon masiv.

17 octombrie 2018 17:16

Socotitorul Dar nu sunt vinovati numai copiii sau parintii. Scoala este un dezastru! Va intreb pe cei care cititi aceasta postare si care ati avut de-a face cu probleme tehnice ( si nu numai), cum ar putea inova romanul ceva cand el nu cunoaste ( chiar dupa terminarea unei facultati din domeniu) si nici nu stie sa-si explice cele mai simple fenomene? Cum ar putea i un inginer inventiv cand el nu cunoaste fenomenele fizice pentru ca aceasta disciplina - fizica- este complet abandonata. Daca s-ar da statistic cati elevi dau Bacalaureatul din Fizica, v-ar suprinde sa aflati ca nu sunt mai multi de 3-4%? In facultatile tehnice - si nu numai-n-ar trebui sa se poata intra fara Bacalaureat la Matematica si Fizica. Sa nu mai spunem de faptul ca in facultati- pe baza Tranferului de Credite- poti sa ajungi in anul terminal fara sa promovezi tocmai disciplinele fundamentale din meserie, discipline care iti ordoneaza mintea si te provoaca creativ. Si atunci ce se intampla? Vin sefii (decanii, rectorii, directorii de departamente) si forteaza mana ( daca nu cumva o "forteaza " si studentii) sa fie cat mai multi promovati la licenta ( adica toti) pentru ca sa avem locuri la master. Totul se invarte in Romania in jurul banului, dar nu in jurul banului care creaza plus valoare ci in jurul banului insusit de cele mai multe ori la limita fraudei. Indiferent ce parere avem unii sau altii despre comunism ( eu am o parere proasta), totusi invatamatul era organizat pe criterii de competitie. Astazi cei care ar putea face asa ceva sunt in alte tari, iar cei ramasi se multumesc sa "invarta" minciuna.

17 octombrie 2018 17:16

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.