Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

România are potențialul de a deveni un jucător semnificativ în transportul de mărfuri din regiune, dacă infrastructura de drumuri și căi ferate ar urma trendul de creștere al afacerilor din acest sector, afirmă experții de la KeysFin într-o analiză realizată pentru Uniunea Societăților de Expediții din România. ,,Lipsa investițiilor în autostrăzi, drumuri naționale și căii ferate, afectează în mod semnificativ business-ul transportatorilor, dincolo de provocările legate de trafic, fiscalitate și costul carburanților”, se precizează în analiza KeysFin. Anul trecut, afacerile din sectorul transporturilor de marfă au crescut cu 8% față de 2016 și cu aproape 50% față de 2013. Cele peste 32.000 de companii din acest sector au raportat afaceri de 53,8 miliarde de lei și un profit net de 2,9 miliarde de lei, în creștere cu 14,2% față de anul precendent și aproape dublu față de anul 2013. Potrivit analiștilor KeysFin, infrastructura deficitară a frânat semnificativ business-ul din acest sector. ,,Poziționarea geostrategică a României, la granița dintre Est și Vest, cu portul Constanța în prim-plan, indică un potențial semnificativ pentru transportul de marfă din România. Drumurile proaste și infrastructura feroviară învechită afectează însă semnificativ sectorul transporturilor de marfă și nu numai, întreaga economie românească. Pentru 2018 estimăm, astfel, o creștere temperată a afacerilor în acest sector de 8,2%, la 58,1 miliarde de lei”, spune și Marius Cae, președinte al Uniunii Societăților de Expediții din România.

Integral pe Cotidianul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.