Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

Avignon nu îşi dezminte „mitologia” de festival colorat şi aglomerat, de festival unde arhitectura programului „in”, cel propus de o echipă de selecţioneri, pare din ce în ce mai mult asemeni unei piramide mexicane invadate de ierburi şi flori, de gunoi şi de diamante rătăcite în masa „off” – ului!

El a reunit în 2018 mai mult de 1500 de spectacole şi catalogul care le inventaria avea dimensiunile unei biblii profane, biblie de o vară! În timp ce programul „in” – ului, mai econom şi strict, se limita la treizeci de pagini. El tulbura nu atât prin selecţie, incertă, cât prin tema propusă: aceea a „transexualităţii” ca manifestare modernă. Şocantă nu e opţiunea, ci caracterul său oficial, instituţional… care îi diminuează caracterul provocator, marginal, disident. „Transexualitatea” se instituie aici în centru al Festivalului şi astfel îşi pierde statutul deviant pentru a fi oficial salutată.

Constantele „off” -ului

La Avignon, pe străzi, te confrunţi totodată cu expresia celor mai flagrante vanităţi artistice, afişate de grupuri ce-şi expun zgomotos produsele banale – parade, dansuri, costume de trei parale – şi, pe de altă parte, poţi avea surprize, revelaţii ce, ludic, confirmă celebra expresie „la colţul străzii, aventura”.

Integral pe Cotidianul



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.