Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Reabilitarea căii ferate Micăsasa-Coşlariu, cu o lungime de 36,6 kilometri, va costa 172 de milioane de euro, astfel că un kilometru ar urma să fie reparat cu circa 4,7 milioane de euro. Costul se apropie de cel de construcţie a unui kilometru nou de autostradă pe Coridorul IV paneuropean, în contextul în care fiecare din cei 434 de kilometri de autostrăzi aflaţi în prezent în construcţie în România costă 5-6 milioane de euro, potrivit calculelor ZF. Mai mult, autostrada Timişoara-Arad, care se construieşte cu circa 3,5 milioane de euro pe kilometru, arată că ceva nou poate costa mai puţin decât ceva reparat. Cum se explică?

"În primul rând, e vorba de reconstrucţie şi nu de reabilitare sau reparare. Pe toată această zonă se va scoate toată calea ferată veche până la fundaţie. În al doilea rând, aceste lucrări implică nişte intervenţii mai complexe decât la autostrăzi, unde se face o fundaţie şi se toarnă beton şi asfalt. La calea ferată, pe lângă fundaţie, se pun traverse, şine, diverite instalaţii, precum şi sisteme de siguranţă feroviară (sisteme de semnalizare). Înglobează o tehnologie mult mai complicată decât la autostrăzi", spune Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România.

Discuţia privind costul modernizării căilor ferate CFR a semnat recent nouă contracte de reabilitare de gări şi căi ferate, cu o valoare totală de aproximativ 183,5 milioane de euro, din fonduri europene nerambursabile.

"După ce luna trecută (martie-n.red.) am primit aprobarea de la Bruxelles pentru finanţare europeană în valoare de 900 de milioane de euro, avem toate premisele ca şi pentru calea ferată să începem să rambursăm bani de la Comisia Europeană", a declarat săptămâna trecută Alexandru Nazare, ministrul transporturilor.




Integral pe Ziarul Financiar



Comentarii

dixit! am si eu o intrebare. asa, ca prostu. cam cati clienti circula zilnic pe aceasta ruta? cu trenul, bineinteles. si cam cat incaseaza cfr pe bilete? se reabiliteaza calea ferata cumva pentru ca imediat dupa reabilitare sa fie data spre exploatare unui operator privat? care-i spilu?

3 mai 2012 18:50

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.