Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

Facebook va pune capăt unui experiment care a șters postările publicitare din News Feed pentru utilizatorii din șase țări, după luni de critici potrivit cărora „mișcarea Orwelliană” a crescut rata de știri false și dezinformare de pe platformă, scrie The Guardian.

Directorul Facebook pentru News Feed, Adam Mosseri, a spus într-o postare că experimentul a fost motivat de „feedback-ul consistent” al utilizatorilor că își doresc să vadă mai multe postări ale prietenilor și familiei și mai puține ale organizațiilor media. Experimentul început în octombrie, a separat toate postările publice urmărite de utilizatori într-un flux informațional intitulat „Explore” în Sri Lanka, Guatemala, Bolivia, Cambodgia, Serbia și Slovacia.

Răscoala organizațiilor de știri din țările afectate de experiment a fost rapidă. „Facebook nu se gândește la consecințe și nu are niciun interes în privința a ceea ce se întâmplă în țările care se află în teste”, a scris jurnalistul slovac Filip Struharik, unul dintre cei mai proeminenți critici ai experimentului. În decembrie, Struharik a folosit date de pe CrowdTangle pentru a arăta că experimentul a dăunat mai mult presei profesionale decât celei care fabrică știri false.

Integral pe Jurnalul Național



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.