Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe [ X ]

Premiile Oscar sunt râvnite de toată industria de film, dar oare câştigarea unei statuete placată cu aur transformă pelicula şi într-un succes de box-office?

Academia americană de film a acordat la finele lunii trecute premiile Oscar, considerate cele mai importante premii din industria cinematografică mondială. În mod normal, orice film nominalizat la Oscar, pe lângă marele câştigător, atrăgea din vânzarea de bilete sume frumoase. Acest lucru se întâmpla, însă, înainte de expansiunea reţelelor sociale şi creşterea popularităţilor unor site-uri precum imdb.com sau rottentomatoes.com. În ultimii ani filmele nominalizate la Oscar sau cele care au luat marele premiu nu au reprezentat mari succese de box office, iar acest lucru se întâmplă deoarece acum cinefilii preferă să citească sinopsisul unui film şi să privescă trailerul decât să meargă pe mâna criticilor.

Astfel, în 2013, cel mai bun film, „Argo“, a avut încasări de 230 de milioane de dolari, însă cei mai mulţi au ales să meargă la cinema pentru „Frozen“, care a încasat până în prezent peste 1,2 miliarde dolari. În 2014, filmul „12 Years a Slave“ a câştigat 3 Oscaruri şi 187 milioane de dolari, însă marele câştigător din punct de vedere financiar a fost „Transformers: Age of Extinction“, cu 1,1 miliarde de dolari, la nivel internaţional. O discrepanţă şi mai mare este între câştigătorul Oscar pentru cel mai bun film din 2015, „Birdman“ (4 Oscaruri) cu încasări de 103 milioane dolari şi „Star Wars: The Force Awakens“, un film care a depăşit pragul de 2 miliarde de dolari din vânzarea de bilete. Anul trecut „Spotlight“ a câştigat 2 Oscaruri şi 88 de milioane de dolari, iar „Captain America: Civil War“, a încasat 1,1 miliarde de dolari.

Integral pe Capital



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată dacă utilizezi același browser.