Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Cele 28 de state membre și Comisia Europeană (CE) au ajuns miercuri la un acord privind parametrii de control al emisiilor autovehiculelor pe șosea, pentru a evita fraudele precum cea făcută de Volkswagen, aceștia fiind însă mai flexibili față de cei propuși de Executivul comunitar, relatează agenția EFE. Experți din statele membre și din CE au decis, în cadrul unei reuniuni a comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăși cu 110 %, pe șosea, limitele stabilite, fără a se considera infracțiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toatele autovehiculele noi). Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru mașinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi și ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi, a explicat CE într-un comunicat.



Integral pe Agerpres