Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

România va realiza în acest an 60 de kilometri de autostradă, dar cu antamările care se fac acum pentru anii următori vom avea 200 de kilometri pe an, ceea ce ne va duce undeva la o medie de 120 de kilometri de autostradă realizaţi anual, ceea ce înseamnă că vom respecta media de kilometri pe milionul de locuitori la nivel european, a declarat, la Adevărul Live, Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Despre companiile de stat şi managerii privaţi

Marx spunea în "Capitalul" că esenţa capitalismului este obţinerea profitului. Nu putem merge decât în condiţii de eficienţă economică. Am discutat cu premierul de mai multe ori despre managementul privat. Inclusiv Banca Mondială ne ajută cu un regulament. Partea variabilă a compensaţiilor financiare va include ţinte şi criterii de performanţă. Dacă el îmi produce profit, atunci îi dau 1% sau 3% din profit. Vreau să ajung să avem un director cu un milion de euro fără să-l invidiez pentru salariu, pentru ca el să-mi producă profit.
Cum să aibă un ministru un salariu de 700-800 de euro şi el răspunde de un domeniu de câteva miliarde de euro. Poţi face asta o perioadă pentru ţară, dar acest tip de discuţii trebuie să o punem într-o zonă de onorabilitate.

Despre sectorul feroviar

În Master Plan nu va exista nicio prevedere că se renunţă la o parte din căile ferate pentru a se face alei pietonale sau piste pentru biciclete. Ca să aducem infrastructura feroviară la nivel actual ne trebuie 25 de miliarde de euro. Transportul feroviar este mai nepoluant decât cel rutier. De exemplu, din Paris până la Bruxelles nu există avion, l-a mâncat trenul, mai ales că acum ajunge la 250 km/h.




Integral pe Adevărul